Pages

Followers

ENTRI TERBARU MALAYAN FIGHTER

Friday 25 October 2013

Kisah Penuh Botak Chin (video arkib negara)

 

Kes Penuh Cina Botak Chin (video arkib negara)

1.Kisah mengenai Wong Swee Chin atau lebih dikenali sebagai Botak Chin (lahir 1951 di Kuala Lumpur) adalah seorang penjenayah terkenal di Malaysia. Mendakwa dirinya sebagai Robin Hood moden, merompak orang kaya untuk menolong orang miskin, wal sebenarnya polis telah menyiasat kegiatannya selepas merompak bukanlah mebolong orang miskin.

2.Alasan menolong orang miskin dan cerita yang direka oleh komuniti cina untuk menutup salah penjenayah dari bangsanya. Sememangnya rompakan Botak Chin atas sebab untuk menikmati kehidupan yang senang dan sebagai jalan muda untuk berjaya serta untuk memuaskan hati sendiri. Ramai orang Melayu mati ditembak dan dibunuh sewaktu rompakan berlaku.

3.Dia akhirnya didapati bersalah pada 16 Mei 1980 dan rayuannya kepada Mahkamah Persekutuan ditolak pada 23 September. Rayuan kepada Lembaga Pengampunan juga ditolak. Ketika menunggu dihukum gantung, dua kali Botak Chin menyerang pegawai penjara. Ketika berusia 28 tahun, riwayat Botak Chin sebagai penjenayah ganas dan kejam berakhir di tali gantung.

Tonton Kisah Botak Chin....







sumber

sila LIKE Page Analisis Politik Terkini di Facebook untuk mendapatkan lebih informasi terkini isu-isu semasa!!! Klik pada link----->> APT

1 comment:

  1. blog tuan telah dipaut di http://suaralensa.blogspot.com/
    Salam Perjuangan!

    ReplyDelete

DARAH SATRIA

Popular Posts

Entri Malayan Fighter

SILA KLIK PIC