Pages

Followers

ENTRI TERBARU MALAYAN FIGHTER

Thursday 16 January 2014

4 Hari Hilang Pelajar UNIMAS Ditemui Mati Terapung Dalam Parit!!



KOTA SAMARAHAN 14 Jan. - Tanda tanya mengenai kehilangan seorang pelajar perempuan Universiti Malaysia Sarawak (Unimas) sejak 11 hari lalu, akhirnya terjawab apabila mayatnya ditemui terapung dalam parit di kawasan universiti berkenaan di sini hari ini.

Mayat, Siti Najwa Atikah Azhar, 19, pelajar semester pertama dari Fakulti Sains Sosial ditemui terapung oleh penduduk kampung yang terlibat dalam operasi mencari mangsa pada pukul 6 petang ini.

Ketua Polis Daerah, Deputi Supritendan Lee Chong Chern berkata, mangsa yang berasal dari Pulau Pinang dilaporkan hilang sejak 4 Januari lalu.

Beliau berkata, laporan kehilangan mangsa bagaimanapun hanya dibuat oleh pihak universiti pada 5 Januari lalu selepas mangsa didapati tidak hadir menduduki peperiksaan.

"Selain pihak universiti, ibu mangsa turut membuat satu laporan polis di Pulau Pinang kelmarin selepas anaknya tidak pulang ke rumah pada cuti semester. Wanita itu datang ke Kuching semalam untuk menyertai operasi mencari mangsa, " katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia di sini hari ini.

Menurut Chong Chern, semasa ditemui, mayat mangsa dalam keadaan sudah reput tetapi lengkap berpakaian.

Ujar beliau, pihaknya juga belum dapat mengenal pasti sama ada kematian mangsa mempunyai unsur jenayah atau kemalangan sehinggalah laporan bedah siasat diperoleh.

Ketika mangsa dilaporkan hilang berlaku hujan lebat dan paras air dalam parit tersebut adalah tinggi.

Sementara itu, rakan serumah mangsa yang hanya ingin dikenali sebagai Farah ketika dihubungi memberitahu, dia menyedari kehilangan Siti Najwa Atikah apabila rakannya itu tidak pulang ke rumah sejak Sabtu lalu.

Katanya, dia ada bertanya kepada beberapa rakan serumahnya yang lain mengenai mangsa tetapi mereka juga tidak tahu ke mana Siti Najwa Atikah menghilangkan diri.

Tambah Farah, dia mengenali mangsa sejak pertengahan tahun lalu ketika sama-sama mendiami rumah yang mempunyai lima bilik di kolej tersebut.



Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Jenayah/20140115/je_03/Pelajar-Unimas-ditemui-mati-terapung-dalam-parit#ixzz2qUSU06YV
© Utusan Melayu (M) Bhd

No comments:

Post a Comment

DARAH SATRIA

Popular Posts

Entri Malayan Fighter

SILA KLIK PIC