Pages

Followers

ENTRI TERBARU MALAYAN FIGHTER

Saturday 18 January 2014

ISU #KANGKUNG PM BERI PENJELASAN!!!


Perdana Menteri,Datuk Seri Najib Tun Razak menggunakan 'kangkung' sebagai penjelasannya sebelum ini berhubung harga barang kerana ia sekadar contoh barangan yang digunakan ramai orang.

"Saya suka makan kangkung, anda semua suka makan kangkung...(sebab itu) saya beri contoh yang semua orang makan.
Kalau saya beri contoh seperti burung puyuh,orang tertentu sahaja makan.

Tidak seharusnya contoh itu dipermainkan oleh sesiapa kerana saya beri contoh sebagai prinsip 'supply and demand' (penawaran dan permintaan) yang tentukan harga sebahagian daripada barang makanan yang kita tidak kenakan harga kawalan," katanya.


Beliau berkata demikian bagi mengulas isu 'kangkung' yang ditimbulkan sesetengah pihak susulan penjelasannya sebelum ini berhubung harga barang sambil menambah bahawa perkara itu tidak patut dipermainkan. Penjelasan DS Najib Razak sangat mudah dan patut difahami oleh semua pihak. Seperti yang MiM katakan sebelum ini, kenyataan awal beliau diputar belitkan dan out of the context sehinggakan menenggelamkan maksud sebenar yang mahu diperjelaskan oleh beliau.

Putar belit ini memang sengaja dipermain-mainkan oleh pakatan pembangkang tetapi bagi mereka yang waras dan berfikir, kenyataan 'kangkung' itu adalah contoh yang paling mudah untuk difahami oleh sesiapa pun.

Dalam masa yang sama, perkara besar yang perlu kita tahui ialah keprihatinan kerajaan untuk membantu menyelesaikan masaalah rakyat. Sila baca DISINI SELANJUTNYA!!!

No comments:

Post a Comment

DARAH SATRIA

Popular Posts

Entri Malayan Fighter

SILA KLIK PIC