Pages

Followers

ENTRI TERBARU MALAYAN FIGHTER

Monday 20 January 2014

LGE UBAH FAKTA FITNAH "ORANG MELAYU" PENYEBAB KEJADIAN 13 MEI!!?


Nampaknya, keghairahan Lim Guan Eng DAP untuk mengkritik kebangkitan rakyat membantah kebiaDAPan ADUN Machang Bubuk, bakal memakan diri beliau sendiri !

Dan apakah Setiausaha Agung DAP cuba untuk menukar sejarah silam negara untuk membersih kaitan parti DAP dengan pertumpahan darah yang berlaku pada 13 Mei 1969?

Inilah persoalan besar yang MiM ingin bangkitkan di dalam entri ini. Portal pro-pembangkang, The Malaysian Insider melaporkan kenyataan anak Lim Kit Siang.

 Di antaranya :
Lim dalam satu kenyataan petang tadi menegaskan, kenyataan berbaur perkauman yang dimainkan Umno Pulau Pinang ketika demonstrasi di Seberang Prai baru-baru ini adalah pengakuan tersirat Umno mereka adalah penyebab insiden tragedi 13 Mei. 
"Laporan polis akan dibuat oleh wakil rakyat DAP Pulau Pinang terhadap Umno Pulau Pinang yang melakukan serangan perkauman kepada bukan Melayu dan mengeluarkan kenyataan seperti ‘Kerana mulut pemimpin DAP, 13 Mei 1969 berlaku... Mahu lagi?'
UMNO adalah penyebab insiden tragedi 13 Mei ? teruskan membaca DISINI..

p/s: "Melayu diam bukan kerana takut,melayu diam bukan kerana kecut,melayu diam bukan kerana tidak kisah" 

Beringat lah,orang melayu masih ada sifat kesabaran dan tolenrasi,jadi jangan cuba untuk menyemarakan api yang terpedam.13 MEI sebagai pengajaran jadi ambil ikhtibar dari kejadian tersebut!!!

No comments:

Post a Comment

DARAH SATRIA

Popular Posts

Entri Malayan Fighter

SILA KLIK PIC