Pages

Followers

ENTRI TERBARU MALAYAN FIGHTER

Monday, 15 December 2014

UMAT ISLAM MESTI TONTON "UMAT AKHIR ZAMAN" (VIDEO)


http://jobdirumah.com/malayanf 

HASIL KONGSIAN SAHABAT MF semoga bermanfaat.

MESTI TONTON...
SUBHANALLAH... Kita di FASA 4 akhir zaman.. Zaman yang akan hancurnya pegangan umat islam,zaman dikatakan zaman musnahnya kerajaan islam dan muncul zaman kerajaan "DIKTATOR". Zaman yang berleluasanya FITNAH-FITNAH DAJJAL. lihat saja negara islam seperti palestin,syiria yang kini dalam kehancuran.

Monday, 20 October 2014

Program Anak Muda Melayu #iwanttotouchadog Mempersendakan ISLAM!!!!


Syed Azmi Penganjur I want to touch a dog.
 Click Photo

I want to touch a dog. Sebuah program yang dilaksanakan oleh mereka yang jahil agama. Jahil ilmu fiqh mazhab Syafie. Jahil ilmu 'uruf. Jahil ilmu fitnah khilafatul 'uruf. Jahil ilmu fiqh Aulawiyat. Dan segala kejahilan yang terkandung di dalamnya.

Program yang mampu mencipta fitnah (kekacauan dan kekeliruan) di kalangan orang awam yang kurang ilmu fiqh. Contoh fitnahnya, akan wujud mereka yang ingin sesuka hati menyentuh dan membelai anjing tanpa sebab, akan wujud mereka yang berniat untuk membela anjing sebagai haiwan dalam rumah untuk bermanja (asalkan boleh sertu lepas pegang, kononnya), dan bermacam fitnah lagi.

Saturday, 11 October 2014

MINYAK NAIK, CUKUP KE GAJI RM2500? BACA TIPS DARI Faizul Ridzuan


faizul ridzuan
CLICK PHOTO

Kehidupan hari ini sememangnya semakin mencabar. Harga minyak yang semakin mahal akibat pengurangan subsidi oleh kerajaan, ditambah pula ramai yang berpendapat gaji RM2500 tidak lagi cukup untuk menampung sara hidup masa 
kini.
Banyak kali mereka yang telah berjaya berkata, fokus dan fikirkan pada penyelesaian bagi setiap masalah. Usah fokus pada masalah itu sendiri.

TAHALUF SIYASI PAS PUNCA UMAT ISLAM DI MALAYSIA BERPECAH ?-TUN M


CLICK PHOTO

Tulisan Dr Dr. Mahathir bin Mohamad mengenai :

TAHALUF SIYASI

1. Dalam usaha PAS untuk mengurangkan sokongan orang Melayu kepada UMNO, PAS mendakwa bahawa orang UMNO menjadi kafir kerana bekerjasama dengan orang bukan Islam, khususnya orang China yang beragama Buddha atau Taoist dan orang India yang beragama Hindu

2. PAS mendakwa bahawa orang Islam tidak dibenar oleh agama Islam bekerjasama dengan orang bukan Islam. Mereka akan menjadi kafir jika berbuat demikian. Oleh itu, orang Melayu dalam UMNO dan penyokong mereka sudah menjadi kafir.

Wednesday, 8 October 2014

PANAS: "Jangan lagi layan orang yang tidak hargai layanan "- TUN M


http://jobdirumah.com/malayanf
CLICK PHOTO


Oleh Dr Mahathir Mohamad

1. Saya gembira kerana Kerajaan terima dengan terbuka teguran saya.

2. Saya teringat akan perjanjian Raja-Raja Melayu dengan British. Disebut dalam perjanjian itu British akan menugas seorang pegawai mereka sebagai Penasihat (Adviser) dalam bahasa mereka, kepada Kerajaan negeri.

Monday, 6 October 2014

“Kita membunuh lebih ramai orang Islam daripada mereka (umat Islam) membunuh kita, - BEN AFFLECK


Pelakon Ben Affleck pertahan Islam, bidas sifat perkauman 
CLICK PHOTO

Affleck yang jelas kelihatan hilang sabar dan marah terhadap Harris pantas menangkis tanggapan itu - Foto YouTube

Semuanya bermula dengan jemputan keatas pelakon Hollywood Ben Affleck untuk mempromosikan filem terbarunya Gone Girl yang bertukar menjadi perbahasan hangat mengenai Islam.

Ia gara-gara kenyataan seorang tetamu rancangan yang dihoskan oleh Bill Maher, Sam Harris yang tiba-tiba mengkritik Islam dengan merujuk kepada cara Islam melayan kaum wanita, golongan homoseksual dan mereka yang tiada agama yang beliau sifatkan telah sebagai tidak dapat diterima akal.

Saturday, 4 October 2014

Kampung Karamunting Sandakan Terbakar (5 GAMBAR)

http://jobdirumah.com/malayanf
CLICK PHOTO

Gambar Kampung Karamunting Sandakan Terbakar 2 Oktober 2014

Berita terkini gambar Kampung Karamunting Sandakan Sabah terbakar pada 2 Oktober 2014. Insiden kebakaran yang berlaku pada lebih kurang pukul 4.00 petang khamis telah memusnahkan lebih 20 buah rumah setinggan di Kampung berkenaan.

"Barua Anwar" Serang PRO Ulamak (video)??

http://jobdirumah.com/malayanf
CLICK PHOTO

PANAS: Faekah Serang Azmin Ali Pertikai Jawatan Ketua Umum PR!!?

 CLICK PHOTO
 
Walaupun jawatannya kini hanya pembantu khas kepada ADUN Pelabuhan Klang, namun Faekah Husin tetap menjadi 'duri' pada Menteri Besar Selangor Azmin Ali.

Umum tahu, bekas setiausaha politik Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim itu adalah orang paling kedepan 'pukul' Azmin and the gang dalam isu membabitkan bosnya.

Ini termasuk kenyataan terbaru Faekah yang mendakwa Datuk Seri Anwar Ibrahim sudah dipecat dari jawatannya sebagai Penasihat Ekonomi Selangor.

Prof Madya Dr Azmi Sharom "dihalau" pengawal keselamatan UKM??

 CLICK PHOTO

BANGI:  Sebuah program mengenai bahaya Akta Hasutan bertukar menjadi "pengajaran secara langsung" bagi pelajar Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) semalam apabila penceramah jemputan, Prof Madya Dr Azmi Sharom "dihalau" pengawal keselamatan UKM.

Azmi, yang didakwa menghasut pada 2 September, dijemput Gabungan Mahasiswa UKM (GMUKM) merasmikan gerakan anti-Akta Hasutan di kampus UKM di Bangi, malam tadi.

INFO: Cara Padam Imej Sensitif Dari Google Street View Malaysia!!

CLCIK PHOTO

Kami mengembara secara maya menggunakan fungsi ini dan kami menyedari ada gambar kenderaan milik kami yang tidak dipadamkan nombor pendaftarannya secara penuh oleh pihak Google.

Mengikut undang-udang, pihak Google harus mengaburkan muka individu dan setiap nombor kenderaan yang dipaparkan di dalam Street View. Sekiranya anda menemui imej peribadi dan nombor pendaftaran kenderaan milik anda yang tidak dikaburkan apakah yang boleh anda lakukan?

Kisah Sedih Pengorbanan Seorang Ibu (Mesti Baca)

CLICK  PHOTO


Pada suatu pagi, berlangsungnya satu temuduga di sebuah syarikat yang terkenal di Malaysia.

Semasa menemuduga salah seorang calon, pengurus syarikat tersebut mendapati seorang calon temuduga perempuan mempunyai rekod akademik yang baik sejak dari sekolah menengah sehinggalah sepanjang pengajiannya di universiti. Setiap semester calon tersebut memperoleh keputusan yang cemerlang.

Pengurus itu bertanya, "Adakah awak mendapat apa-apa biasiswa di sekolah atau universiti?"
Gadis itu menjawab "Tidak."

'Buru Alvin hingga ke lubang cacing'

http://jobdirumah.com/malayanf
CLICK PHOTO

DARI KIRI: Alvin Tan, Khalid Abu Bakar

KUALA LUMPUR- "Kita akan cari dia hingga ke lubang cacing sekalipun."

Itu tegas Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar ketika diminta mengulas mengenai tindakan yang sedang dilakukan pihak polis terhadap penulis blog kontroversi, Alvin Tan yang semakin biadab memuat naik status dan gambar di laman sosial Facebook miliknya yang dilihat cuba memalukan beberapa pemimpin negara.

Sunday, 28 September 2014

Biadap: Alvin Tan Cabar @PDRMsia Dan Gelar Pemimpin Atasan Negara "Pork"!!



click photo
CLICK PHOTO


Semakin dibiarkan semakin menjadi-jadi Anjing keparat belaan DAPIG prono star ni...

MF mencadangkan agar org sebegini dlucutkan kerakyatan
Atas kesalahan yang sengaja dan tahu akibatnya..lucutkan kerakyatan untuk selamanya

Jurujual kereta yang gelar polis trafik 'monyet' Diberkas!!

CLICK PHOTO

Seorang jurujual kereta yang menggelar polis trafik 'monyet' ditangkap polis  kerana didakwa menghina polis melalui Facebook.

Buta Perut,Hilang Akal Kerana Jawatan!!

CLICK PHOTO


Suhu politik Malaysia baru baru ini agak panas dengan kritikan Tun Mahathir terhadap Najib dan penjelasan dan penyelesaian sebaiknya telah dilakukan oleh PMO untuk meredakan ketegangam ini.

Namun malang sekali ada satu makhluk ni bernama Kadir Jasin cuba jadi batu api dan tambah cili untuk memperburukkan keadaan lagi.

Ngeri: Tetak teman wanitanya sebanyak 34 kali

CLICK PHOTO
Taipei: Seorang lelaki ditangkap semalam selepas menetak hingga mati teman wanitanya.

Media tempatan melaporkan, pelajar lulusan Universiti Taiwan, Zhang Yanwen menetak teman wanitanya sebanyak 34 kali selepas kecewa kekasihnya itu mahu memutuskan hubungan mereka. 

TIP & INFO : Khas Buat Para Suami Isteri

 CLICK PHOTO
CLICK PHOTO

Baca pengalaman Noor Hazwani yang dahulunya seorang jurutera, kini sudah menjadi seorang suri rumahtangga sepenuh masa.

16 tips yang dikongsikan dimana 12 adalah untuk isteri dan 4 lagi adalah untuk si suami. Baca penulisannya di bawah:

Saturday, 27 September 2014

Keadaan Seorang Pelajar Selepas Dibaham Harimau

CLICK PHOTO
CLICK PHOTO
Baru-baru ini seorang lelaki telah memuatnaik satu video mengerikan dimana seekor harimau sedang membaham seorang pelajar di sebuah zoo terletak di India.Kejadian yang berlaku di sebuah zoo telah menjadi viral apabila video tersebut mendapat hampir 40Juta tontonan dan mendapat pelbagai reaksi masyarakat dunia.

Wednesday, 10 September 2014

Fesyen Jilboobs haram bagi kaum wanita !!!

CLICK PHOTO

Fesyen Jilboobs (gabungan Jilbab dan Boobs) haram bagi kaum wanita

Majlis Ulama Indonesia (MUI) mengeluarkan fatwa bahawa adalah haram bagi kaum wanita mengenakan pakaian Muslimah tetapi masih menonjolkan bentuk tubuh atau berpakaian ketat.

MUI mengeluarkan fatwa berkenaan berikutan trend baharu dalam kalangan wanita bertudung yang menggayakan fesyen Jilboobs (gabungan Jilbab dan Boobs) yang kini menjadi ikutan di Indonesia.

Friday, 25 July 2014

Orang Yahudi (Terjemahan artikel Dr M bertajuk The Jews)

KLIK PHOTO

1. Orang Yahudi mengaku kononnya mereka “manusia terpilih Tuhan”. Walaupun mereka dituduh menyalib Nabi Isa, walaupun dipaksa tinggal di petempatan haram di Eropah, walaupun terpaksa melalui pembunuhan beramai-ramai oleh orang Eropah, namun orang Yahudi tidak pernah berhenti percaya bahawa mereka lebih hebat , bangsa yang dipilih Tuhan.

2. Yahudi adalah golongan Semitik. Begitu juga orang Arab. Tetapi hari ini, Yahudi berlakuan seolah-olah hanya mereka adalah golongan Semitik. Mereka melabelkan semua orang yang mengkritik Yahudi sebagai “anti-Semitik”. Bagi apa jua jenayah dan kesalahan yang mereka lakukan, mereka tidak mengaku bersalah, malah akan melabelkan orang lain sebagai anti-Semitik

Pemain Bola Israel Diserang Penyokong Pro-Palestin Semasa Perlawanan.(VIDEO)


KLIK PHOTO

Perlawanan persahabatan di antara kelab bola sepak dari Israel, Maccabi Haifa dan kelab dari Perancis, Lille terpaksa dihentikan kerana penyokong pro-Palestin telah menceroboh masuk ke kawasan padang dan membelasah pemain Maccabi Haifa di Austria, semalam.

Penyokong tersebut dikatakan berlari ke arah padang dan terus meluru ke arah pemain Israel sekali gus tercetus insiden pergaduhan sehingga memaksa perlawanan diberhentikan.

Menurut laporan Daily Mail, sebilangan besar pemain Maccabi Haifa sempat meninggalkan stadium tanpa sebarang kecederaan serius.

Tuesday, 22 July 2014

WANITA MEMAKAI BAJU TULISAN AYAT QURAN DEDAHKAN PENJUAL SEBENAR!!

WANITA INI MEMAKAI BAJU TULISAN AYAT QURAN DIDEDAHKAN
KLIK PHOTO


Baru- baru ini kecoh Apabila wanita yang berasal di negara Korea ini dituduh menghina agama islam dengan memakai baju tulisan ayat Al - quran.Maka munculah ribuan ustaz dan ustazah dalam facebook mengecam beliau tidak kurang juga ada yang mendesak supaya beliau dikenakan tindakan yang berat.

Namun ada juga dikalangan rakan-rakan facebook yang menyindir golongan ustaz - ustazah facebook dengan mengatakan kalau beliau berpakaian begini semua nak kecam tapi kalau perempuan-perempuan islam yang berpakaian seperti terlanjang tak nak kecam pula sedangkan ia menyebabkan lelaki ghairah dan berdosa besar serta dijanjikan azab oleh Allah di Akhirat nanti

Sunday, 13 July 2014

TERKINI:SABAH DISERANG LAGI!!




Arwah Abdul Rajah

SABAH- Bumi Sabah digegar sekali lagi dengan serangan dipercayai daripada Pengganas Sulu lewat tengah malam tadi. Kejadian berlaku berhampiran Pulau Mabul dibawah kawalan ESScom,telah mengorbankan seorang Anggota Polis yang ditembak Pengganas Sulu selepas Anggota Polis yang membuat rondaan berjaya mengesan pengganas tersebut.

Saturday, 12 July 2014

#CR7 Cristiano Ronaldo Dikecam Hebat Media Barat!! #prayforGAZA #saveGAZA


ISRAEL Kecam Cristiano Ronaldo Kerana Bantu Palestin

Berbeza dengan Barcelona yang mempunyai hubungan rapat dengan Israel, Real Madrid memilih untuk berkerjasama Palestin. Perkara ini bukan sahaja boleh dilihat melalui polisi kelab, malah oleh pemain-pemain kelab itu.

Tindakan yang paling ketara ialah dilakukan oleh pemain termahal dunia, Cristiano Ronaldo. Bintang Seleccao yang dilabelkan media barat sebagai memiliki sifat sombong ternyata mempunyai hati yang mulia.

Tuesday, 8 July 2014

7 Sindiran Tun Mahathir kepada orang cina

KLIK PHOTO

1. Sekarang baru saya tahu kenapa kontraktor Melayu tidak pernah diberi kontrak oleh swasta Malaysia. Mengikut Fellow Kanan Institut Kajian Sosioekonomi dan Alam Sekitar (SERI). Dr Michael Lim Mah Hui, Bumiputra tiada kualiti.

2. Ketua Pakar Ekonomi RAM Holdings, Dr Yeah Kim Leng, pula berkata, swasta mementingkan meritokrasi, bukan menutup peluang kepada Melayu.

Saturday, 5 July 2014

INFO: 10 KALANGAN MANUSIA SOLAT NYA TIDAK DITERIMA ALLAH!!



10 KALANGAN MANUSIA SOLAT NYA TIDAK DITERIMA ALLAH...MALAH MENAMBAH MURKA ALLAH 10 KALANGAN MANUSIA YANG SOLAT NYA TIDAK DITERIMA ALLAH

Rasulullah s.a.w telah bersabda yang bermaksud: “Sesiapa yang memelihara solat, maka solat itu sebagai cahaya baginya, petunjuk dan jalan selamat dan barangsiapa yang tidak memelihara solat, maka sesungguhnya solat itu tidak menjadi cahaya, dan tidak juga menjadi petunjuk dan jalan selamat baginya.” -(Tabyinul M

GUA SOKONG PR SEUMUR HIDUP,KENAPA?? MOHON BACA!!!!! HIDUP PAS,DAP,PKR!!


Pagi tadi, MPKJ Kajang telah merobohkan 50 gerai pasar Ramadhan di tapak pasar ramadhan berdekatan Masjid Seksyen 5 West Country.

Peristiwa ini amat menarik kerana Bangi sepatutnya lubuk PAS tetapi yang datang membantu dan membela adalah UMNO. Manakala YB PAS tidak boleh buat apa-apa kerana katanya sendiri dalam whats app kepada salah satu peserta demo adalah pejabat PAS Selangor sudah arahkan supaya tidak tolong.

Friday, 4 July 2014

'' Ibu Restu Penghijrahan Saya " -Felixia Yeap



KUALA LUMPUR 3 Julai – Model Felicia Yeap, 28, menganggap hari ini adalah hari kelahiran semula dirinya setelah menganut agama Islam secara rasmi dengan mengucap dua kalimah syahadah.

“Hari ini bukan hanya hari lahir saya (ulang tahun), tetapi hari kelahiran semula saya. Hari saya kembali akhirnya selepas 28 tahun mencari jalan pulang. Pada hari ini, iaitu hari bersejarah dalam hidup, saya akan menjadi seorang Islam secara rasmi. 3 Julai 2014, bersamaan dengan 5 Ramadan 1435,” kata Felicia berkongsi perasaan dalam laman Fanpage Felicia Yeap.

Monday, 30 June 2014

TELEKOMUNIKASI LINE MILIK MELAYU (ALTEL),TERPANTAS DI MALAYSIA !! JOM SUPPORT!!!


Telco line Altel milik Melayu, internet dan line diceruk kampung juga tiada masalah. Kalau korang terer baca sampai habis. Kalau terer lah.

**cerita diambil dari fan BBCD yang inbox**

(1)PENGENALAN
Semasa aku berjalan-jalan di Plaza Lowyat dalam melihat kemewahan perniagaan yang dimonopoli oleh kaum cina, aku terus tersentak dan tekad untuk tukar telco milik Melayu iaitu line Altel milik Syed Mokhtar Bukhary. Beliau telah banyak membantu orang Melayu Islam dimana hasil keuntungan perniagaannya telah disumbangkan kepada orang Islam sebanyak RM1,600,000,000 (billion). Sebelum aku ceritakan kisah kepayahan aku nak membeli sim card telco Altel ini, aku cerita kan dahulu ringkas mengenai Syed Mokhtar Bukhary.

HIDUP PAS,PKR,DAP!!! HIDUP PAKATAN RAKYAT!!!!



MPKj merobohkan bazaar Ramadhan di Kajang. Walaupun peniaga cuba mendapatkan sokongan daripada adun tempatan, tiada bantuan daripada mereka ataupun kerajaan negeri.

Tahniah pengundi - pengundi di Kajang yang telah memenangkan PKR Wan Azizah di Kajang baru - baru ini. Terdapat juga peningkatan pengundi Melayu kepada PKR dalam PRK baru - baru ini sehingga mencatat peratusan sebanyak 50%.

BIADAP: Gereja Katolik Selangor Cuba Mencabar Keputusan MAHKAMAH!!!



Apa Motif Pihak Kristian Cuba Manipulasi ’10 Point Solution’?

Kes nama ‘Allah’ di dalam The Herald telah pun selesai dengan keputusan yang memihak kepada Islam. Walaubagaimanapun, pihak Kristian masih lagi cuba memainkan isu ‘Allah’ dengan bertegas untuk terus menggunakannya di dalam aktiviti keagamaan mereka.

Hujah mereka bahawa nama ‘Allah’ hanya dilarang digunakan oleh The Herald dan bukan dalam aktiviti atau percetakan lain.
Kasihan pula kita melihat pihak gereja yang tidak mampu memahami perkara semudah ini.

Saturday, 28 June 2014

Peperangan sesama Islam bukan Jihad - Mufti Kelantan.




KUALA LUMPUR: Tindakan kumpulan pejuang bersenjata didakwa dari Malaysia yang terlibat dalam peperangan saudara di Syria tidak boleh dilabel sebagai jihad.

Mufti Kelantan Datuk Mohamad Shukri Mohamad berkata mengikut Islam, jihad dalam konteks peperangan adalah antara orang Islam dan musuh Islam.

"Isunya kumpulan itu berperang dengan siapa? Adakah kita boleh menganggap pihak yang mereka lawan itu bukan Islam? Sudahkah lawan mereka mengisytiharkan mereka bukan Islam," katanya ketika dihubungi Bernama di sini, hari ini.

Menurutnya atas alasan itu, beliau kurang bersetuju jika kumpulan berkenaan melabel diri mereka sebagai pejuang jihad.

FATWA SYEIKH MUHAMMAD BIN HADI AL-MADKHALI, MUFTI MADINAH AL-MUNAWWARAH TERHADAP KUMPULAN MILITAN NEGARA ISLAM IRAQ & SYRIA (ISIS)


FATWA SYEIKH MUHAMMAD BIN HADI AL-MADKHALI,
MUFTI MADINAH AL-MUNAWWARAH TERHADAP
KUMPULAN MILITANT NEGARA ISLAM IRAQ & SYRIA (ISIS)


Syeikh Muhammad bin Hadi Al-Madkhali:

Oleh itu, ini adalah satu penipuan dan muslihat buat anak-anak dan belia kita. Mereka mengambil anak-anak muda dan menggunakan mereka untuk maju ke depan di pelbagai lokasi; pertempuran sengit! Hanya Allah mengetahui apa yang berlaku di sana!

"SAYA akan mengucap pada 5 Ramadan ini,-Felixia






 "SAYA akan mengucap pada 5 Ramadan ini, iaitu pada 3 Julai ini (Khamis)," kata model pakaian Muslimah, Felixia Yeap, ketika menjadi panel jemputan di Program Semarak Ramadan anjuran kerajaan Negeri Selangor di Dataran Shah Alam malam ini.

Felixia berkata, tarikh 5 Ramadan dipilih kerana ianya jatuh pada hari ulang tahun kelahirannya.

Friday, 27 June 2014

SINDIRAN TUN MAHATHIR BUAT PAKATAN RAKYAT KEPANASAN LAGI!!!


Bekas Perdana Menteri, Tun Mahathir Mohamed menyifatkan demokrasi sukar dilaksanakan dengan jayanya selagi pihak yang kalah dalam pilihanraya tidak menerima kemenangan pihak lawan.

Menurutnya, kerajaan pilihan rakyat mestilah dihormati bukannya dijatuhkan.

"Negara Arab tidak pernah diperintah secara demokratik. Sistem mereka ialah raja atau pemimpin berkuasa penuh. Sebab itu sukar bagi mereka menerima hasil pilihanraya.

Perompak,Penjenayah,Penyamun ‘jatuh cinta’



Bandar Baharu: Seorang penjenayah yang tiba-tiba ‘jatuh cinta’ terhadap mangsanya yang juga seorang gadis berusia 24 tahun, bukan hanya menghalang rakannya daripada mencabul atau merogol gadis diminati itu, malah menawarkan diri untuk menjadi kekasih wanita itu, kelmarin.

Dalam kejadian jam 2.30 petang di Kampung Permatang Pasir di sini, suspek bersama tiga rakannya memecah masuk rumah mangsa sebelum mengepungnya di dalam bilik tidur, manakala tiga lagi ahli keluarga mangsa diikat tangan sebelum diletakkan di bilik lain.

Suarez kena gantung 9 perlawanan serta-merta!! TERBAIK!!




FIFA mengesahkan bahawa penyerang Uruguay Luis Suarez dikenakan pergantungan serta merta sebanyak sembilan perlawanan untuk Uruguay susulan kes gigitannya baru-baru ini. Pemain Liverpool tersebut juga tidak dibenarkan untuk melibatkan diri dalam sebarang aktiviti berkaitan dengan bola sepak selama empat bulan termasuk bersama dengan kelab.

Suarez menjaringkan dua gol dalam edisi Piala Dunia tahun ini, dan juga beraksi selama 90 minit dalam kemenangan 1-0 pasukannya ke atas Itali di mana dia bertindak menggigit pertahanan pihak lawan, Giorgio Chiellini.

Thursday, 26 June 2014

ISU BUDAK OKU - SURAT TERBUKA BUAT 'USTAZAH' WARDINA - KAN DAH MALU!!




Kehadapan Ustazah Wardina.

Bila hati busuk, minda penuh kebencian memang nampak semua yang salah sahaja di Kerajaan.

Sebesar-besar Masjid yang Ustazah Wardina berhenti solat dibina Kerajaan, pun tak nak nampak kan? Jalan raya lapang, highway selesa mana nak nampak?

Wednesday, 25 June 2014

KES BULI: Tiga "Gadis Pailang" Kini Di Dakwa!!!




Ketiga-tiga pelajar berkenaan yang berusia 16 tahun telah dituduh melakukan ugutan jenayah dan mendatangkan kecederaan kepada seorang pelajar perempuan

KOTA SAMARAHAN: Tiga pelajar perempuan yang dirakam terbabit dalam kes ‘video pailang’.. KLIK DISINI UNTUK VIDEO yang pernah heboh di media pada awal bulan lepas telah membuat pengakuan bersalah.

Cerita di sebalik gaya rambut Ronaldo


cerita-di-sebalik-gaya-rambut-ronaldo
Gaya potongan rambut 'zig-zag' Christiano Ronaldo dilaporkan melambangkan tanda penghormatan kepada seorang kanak-kanak di Sepanyol yang terpaksa menjalani pembedahan otak akibat menghidap kanser.

Dikhabarkan, pada Februari lalu bintang terkenal Portugal itu telah membiayai keseluruhan kos pembedahan kanak-kanak dikenali Erik Ortiz Cruz, berjumlah 83,000 pound sterling (RM454,844).

Terdahulu, dia juga pernah membiayai rawatan kanser yang dialami seorang kanak-kanak berusia sembilan tahun pada 2012.

Monday, 23 June 2014

Sambung Kisah Sedih Kanak-Kanak OKU Yang DiDera!


"Semua orang salahkan saya dan tuding jari ke arah saya menuduh saya tidak tahu menjaga anak dengan baik, tetapi mereka tidak tahu kesempitan hidup dan kesengsaraan yang saya alami.

“Saya sayangkan anak saya tetapi saya perlu bekerja dan menyara kehidupan dia, saya dan seorang lagi anak lelaki berusia tujuh tahun,”

Sunday, 22 June 2014

PANAS: Melayu VS India!!! MUST WATCH (video)



Mohon ambil ikhtibar daripada VIDEO INI!!!

Pemilihan Cabang PKR,Gaduh Sampai Pecah Kepala? (video dan gambar)


MF difahamkan gambar diatas adalah mangsa pergaduhan semasa pemilihan CABANG PKR Kuala Langat yang berlangsung baru-baru ni. Kalau asalnya jalanan maka sudah caranya pun dijalanan..

Ini baru di peringkat CABANG,bergaduh sampai macam ni sekali!!! hendak mencari pemimpin biar lah yang betul-betul boleh menjalankan tugas dengan sempurna,bila nak cari pemimpin berCLASS jalanan ini la hasilnya.

KEJAM: Penderaan terhadap Kanak-Kanak OKU!! (video)


Hasil siasatan awal mendapati remaja lelaki berusia 15 tahun yang ditemui dikurung dengan keadaan fizikal kurus kering di Flat Semarak, Nilai, awal pagi tadi adalah akibat kekurangan zat makanan dan hanya mampu merangkak.
Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Rohani Karim, berkata ibu remaja lelaki OKU jenis 'celebral palsy' itu berasal dari Sabah dan sudah berpisah dengan suaminya.
"Merujuk laporan akhbar berkaitan pengabaian seorang remaja Orang Kelainan Upaya (OKU) yang hari ini, saya terkejut dan sedih dengan apa yang berlaku.

Saturday, 21 June 2014

(KES TEMBAK) Terima Panggilan Agar Ke Tempat di Tembak

Sungai Petani : Seorang pemuda yang sedang menunggang motosikal maut selepas ditembak tiga das di bahagian dada oleh dua lelaki di Taman Songket, Batu 2 Jalan Kuala Ketil, di sini, malam ini.

Dalam kejadian kira-kira jam 10.30 malam itu, M Gurubaran, 23, dari Taman Keladi, di sini maut di tempat kejadian selepas mengalami kecederaan parah di bahagian dada.
Difahamkan, mangsa pergi ke taman perumahan berkenaan seorang diri selepas menerima panggilan daripada rakannya meminta mangsa datang ke situ.

Friday, 20 June 2014

Tukang jahit dihukum gantung sampai mati




Kota Bharu: Seorang tukang jahit wanita dijatuhi hukuman gantung sampai mati di Mahkamah Tinggi di sini sebentar tadi selepas didapati bersalah terhadap tuduhan mengedar dadah jenis heroin 54.72 gram, tahun lalu.

Hakim Datuk Azman Abdullah menjatuhkan hukuman itu selepas mendapati tertuduh Zaruna Yusof, 43, gagal menimbulkan keraguan munasabah di akhir kes pembelaan.

Thursday, 19 June 2014

Isteri curang ditetak suami

gambar hiasan

Alor Setar: Seorang isteri parah di peha kiri manakala seorang remaja lelaki hampir putus tangan kiri akibat ditetak suami wanita terbabit selepas mereka ditemui dalam keadaan bogel di dalam rumah sewa dalam kejadian di Langgar, dekat sini, awal pagi tadi.

Dalam kejadian kira-kira jam 2 pagi, lelaki berusia lewat 20-an itu dikatakan baru pulang berniaga di kedai makannya di Kepala Batas, di sini, terkejut apabila mendapati isterinya berusia awal 30-an dalam keadaan memalukan bersama pekerjanya yang berusia 19 tahun.

Wednesday, 18 June 2014

Kilang Bihun Haram 'CAP MASJID' Terbakar Atau sengaja Dibakar???




Terbakar atau sengaja dibakar..?? Sedikit curious pasal nii... Setelah disita oleh JAKIM terus terbakar..?? Atau cara nak menebus kerugian dengan claim insurance...??

Patut ke menghina sampai macam ni sekali? @PDRMsia


Patut ke menghina anggota polis trafik yang sedang makan ditepi jalan sebab bertugas macam ni sekali? AKu nak tanya korang ni, manusia jenis apa yang suka menghina orang yang menjaga trafik supaya kita-kita ni dapat balik rumah dengan cepat dan bersama keluarga kita?

Monday, 16 June 2014

Laporan polis ke atas Tan Sri Khalid Abu Bakar ?





Shah Alam – Ahli Parlimen Puchong Gobind Singh Deo membuat laporan polis ke atas Tan Sri Khalid Abu Bakar atas keengganan ketua polis negara itu untuk menurut perintah mahkamah sivil dalam kes perebutan jagaan anak melibatkan pasangan berlainan agama.

Gobind dalam laporannya menyebut, kenyataan IGP dan keengganan untuk mematuhi perintah mahkamah tersebut tentunya memberi “impak besar” kepada sistem perundangan.

DARAH SATRIA

Popular Posts

Entri Malayan Fighter

SILA KLIK PIC