Pages

Followers

ENTRI TERBARU MALAYAN FIGHTER

Monday 9 June 2014

RAKYAT MESIR MENYESAL RAKYAT MALAYSIA KENA AMBIL IKHTIBAR




Pergolakan di Mesir beberapa tahun yang lalu berpunca dari golongan pelampau-pelampau dan kini rakyat Mesir yang dulunya beria-ia mahu menggulingkan kerajaan menyesal dan ingin kembali kepada keadaan asal setelah menggulingkan kerajaan.

Mesir telah turut diambil alih pemerintahannya oleh Ikhwanul Muslimin yang dulu dibangga-banggakan tetapi berjuta-juta rakyat akhirnya menentangnya semula. Bertahun-tahun Mesir dalam keadaan huru-hara dan kini rakyatnya menyesal dan ingin kembali kepada keadaan sedia kala.


Ini pengajaran paling berguna untuk rakyat Malaysia yang masih terpedaya dengan hasutan Pakatan Rakyat. Kecederungan pihak kerajaan dan pihak berkuasa menyekat pelampau-pelampau dan extreme selama ini adalah kerana kerajaan Malaysia mempunyai maklumat tepat apa yang berlaku di serata dunia melalui perisikan, ketenteraan dan sebagainya. Bukan suka-suka.

Segelintir rakyat, usah ghairah sangat mahu menjatuhkan kerajaan kerana dalang disebalik usaha tersebut adalah Yahudi dan Israel yang sedia menggunakan pelbagai pergerakan yang kelihatan Islamic untuk mengelabui mata, sedangkan tindakan yang ditonjol dan dibuat sering bertentangan dengan Islam.

Diharap masyarakat Islam di Malaysia dan di seluruh dunia amnya, tidak mudah terpedaya dengan ajaran Islam yang sengaja dipesongkan dari ajaran Rasulullah S.a.w yang sebenar, iaitu Rasul yang diutus Allah S.W.T untuk diikuti. Bukan selainnya. Umat Islam perlu lebih bijak membuat penilaian dan mengambil pengajaran dari apa yang berlaku di Mesir.

Yahudi dan Israel tahu, apa yang menguatkan umat Islam adalah akidahnya (pegangan) mentauhidkan (mengesakan) Allah S.W.T dan Nabi Muhammad S.a.w, jadi kerana itu mereka mewujudkan aliran-aliran sesat, supaya umat Islam berpecah belah dan berperang sesama sendiri sehingga umat Islam tidak kenal mana satu kawan, mana satu lawan dan terus terkeliru.

Di rumah-rumah ahli Pakatan Rakyat contohnya, mereka tidak tahu maklumat ini semua kerana mereka telah dihasut supaya anti kepada kerajaan dari segala segi. Marah dan maki pun tak guna sebab mereka dalam dunia dan kepercayaan mereka. Mereka seolah-olah sedang tersesat dan buta segalanya untuk tahu kebenaran. Mereka ini perlu ditolong agar kembali ke pangkuan masyarakat.

Mereka saja boleh menyelamatkan diri mereka kerana pemimpin-pemimpin mereka hanya mementingkan diri sendiri dan bukannya memikirkan nasib pengikut kerana kebanyakan parti-parti dan NGO di serata dunia yang mempunyai agenda menentang kerajaan ini ditaja oleh Yahudi dan Israel. Mereka juga tak terlepas dari menerima ugutan dan habuan jika gagal.

Oleh sebab itu juga, kita lihat pemimpin-pemimpin pembangkang 'jalan terus' macam orang buta tanpa menggunakan akal dan fikiran. Itu kerana hidup dan mati mereka bukan lagi kerana Allah S.W.T. Tapi kerana lebih takutkan ancaman dari musuh-musuh agama, bangsa dan negara.

No comments:

Post a Comment

DARAH SATRIA

Popular Posts

Entri Malayan Fighter

SILA KLIK PIC