Pages

Followers

ENTRI TERBARU MALAYAN FIGHTER

Tuesday 3 September 2013

PANAS: BILA PUAK PEROSAK,MARAH DENGAN ISU KENAIKAN MINYAK!!!!



Tak banyak beza pun. Sewaktu minyak di bawah paras rm1.90 seliter dan rm1.90 seliter...puak yang mengutuk dan menghentam kerajaan tetap mengutuk dan menghentam kerajaan.

sekarang minyak naik 20 sen pun puak ni tetap memaki hamun kerajaan.
apa bezanya?



Jika diturunkan harga minyak keparas bawah rm1.90 seliter sekalipun puak ini tetap akan terus mencari kesalahan dan terus juga menghentam kerajaan......jadi apa bezanya?

jika kenaikan ini mampu memberikan sedikit keselesaan pd golongan yg memerlukan...biarkanlah puak ini terus berkokok dan memaki hamun kerana kokokan dan maki hamun adalah makanan ruji mereka.

Satu contoh nyata, jika esok diturunkan minyak ke paras rm1 maka adakah nasi lemak akan turut turun menjadi 30 sen sebungkus?

siapa yang akan menjual nasi lemak jika begitu harganya?mudahkan!






Fikirkanlah dengan positif...bukan dengan hati yang benak dan terikut ikut dgn puak yang selama ini dan selamanya tidak pernah pun bersyukur dan berterima kasih.-SUMBER

Bagi MF walaubagaimana pon isu kenaikan minyak kali ini tetap menjadikan MALAYSIA adalah antara negara yang termurah dengan bantuan subsidi yang diberi.Macam mana pon belajar la untuk bersyukur,kita kena faham kenaikan minyak bukannya isu negara sahaja.walhal adalah isu global yang mana harga yang senantiasa mengikut harga pasaran dunia juga jual belian adalah dalam unit dollar.Cuba lihat negara-negara asian yang lain lebih mahal berganda-ganda daripada kita. 

Jadi isu minyak naik 20 sen ni takperlu sampai nak mogok-mogok macam yang terjadi kejadian hari ini.Otak tu ada,jadi fikir rasional,jangan bertindak seperti binatang yang tidak berakal dan berasas.Jom kita tengok perbezaan harga minyak bagi negara-negara ASEAN.



 p/s: Setiap apa yang kerajaan lakukan ada sebab dan asasnya,jadi sebagai rakyat malaysia yang bijak bistari akan faham akan situasi mengapa kerajaan menaikan harga minyak,Melaysia adalah sebuah negara yang menjaga kepentingan rakyatnya,tak mungkin kerajaan nak biarkan rakyatnya menderita,56 tahun dah kita merdeka serta dah hampir ke arah negara maju tak lama lagi dan tak ada sebab untuk kita mempertikaikan apa yang kerajaan nak buat.dan persoalannya kepada macai-macai PR ADAKAH RAKYAT MENDERITA SEKARANG NI??korang tahu jawapannya.....

No comments:

Post a Comment

DARAH SATRIA

Popular Posts

Entri Malayan Fighter

SILA KLIK PIC