Pages

Followers

ENTRI TERBARU MALAYAN FIGHTER

Tuesday 23 July 2013

Bertindak Sebelum Parah "Pengaruh Syiah Dalam PAS"?? wajib baca!!!

Sebelum kita bercerita panjang, mari kita sama-sama kita lihat hasil enjian carian Google apabila dimasukkan kata kunci "PAS Syiah" dan inilah antara foto-foto yang dipaparkan.
Demonstrasi PAS yang dipenuhi poster dan gambar ulama Syiah
Lagi demonstrasi PAS yang dipenuhi poster dan foto ulama Syiah
Penceramah undangan Ustaz Hassan Askari yang berfahaman Syiah 
(untuk pemahaman lanjut sila tonton Ceramah Hassan Askari 'Wafat Rasul SAW')
Apakah pendapat anda setelah melihat beberapa foto yang membuktikan wujudnya pengaruh Syiah yang begitu kuat dalam sebuah parti yang kononnya memperjuangkan Islam?

Bagi sesiapa yang tidak memahami pengertian Syiah, secara ringkasnya Syiah ini merupakan fahaman aqidah yang telah difatwakan bercanggah dan bertentangan dengan Syariat Islam oleh ulama muktabar Ahlil Sunnah Wal Jammah, dalam erti kata yang lebih mudah, Syiah ini tergolongan dalam kelompok sesat lagi menyesatkan.

Syiah menggalakkan perlakuan taqiyah (penipuan) untuk menarik umat Islam yang lain mengikuti ajaran dan fahaman mereka. Dan menurut penganut ajaran Syiah ini, semakin bijak mereka ber-taqiyah, maka dianggap semakin berimanlah seseorang Syiah itu. Maka tidak hairanlah sebilangan pemimpin dan pengikut PAS cukup handal menipu dan memutar-belitkan kenyataan demi mengelabui mata umat Islam yang lain.

Seandainya Syiah tidak dihalang daripada terus menyuburkan lagi pengaruh fahaman ini kepada pengikut PAS yang lain, nesyaca PAS bakal menjadi parti Syiah terbesar di negara ini.

Dan lebih malangnya umat Islam yang lain (bermakna ahlil Sunnah Wal Jamaah) bakal diancam bahaya kerana Syiah tidak pernah merestui kewujudan kelompok ahlil Sunnah Wal Jamaah ataupun Sunni ini di seluruh dunia. Lihat sahaja di Iraq, Iran dan Syria apabila pengikut ahlil Sunnah Wal Jamaah diseksa dan disembelih hidup-hidup kelompok pengikut Syiah.
Malah lebih menakutkan lagi, penganut Syiah ini sanggup melakukan apa-apa sahaja hatta mengeluarkan kenyataan yang menyesatkan dengan tujuan untuk memesongkan aqidah umat Islam yang lain.

Hal ini boleh diperhatikan melalui kenyataan beberapa pemimpin PAS yang didakwa berfahaman Syiah seperti Mat Sabu yang mendakwa lebih rela memakan BABI bersama Lim Guan Eng daripada menikmati AYAM bersama-sama pemimpin Islam merangkap Perdana Menteri Malaysia, Dato' Seri Najib Tun Abdul Razak. Persoalannya, atas kedaruratan apakah sehingga membolehkan Mat Sabu menikmati makanan yang haram di sisi Islam?
Dalam sirah Islamiyah menceritakan peranan golongan Syiah dalam merendah-rendahkan para sahabat baginda Rasullullah SAW dan juga isteri-isteri Nabi termasuk Ummul Mukminin, Saidatina Aishah RA. 
Golongan Syiah ini juga antara golongan yang jelas menentang keras ajaran Islam yang dibawa Rasulullah SAW dan menganggap bahawa ajaran Islam tidak lengkap sebelum Saidina Ali RA ditabalkan menjadi Khulafa ar-Rasyidin. Malah golongan Syiah begitu memuja ulama dan menganggap kelompok ulama tidak boleh disentuh kerana mempunyai taraf menyamai para Rasul Allah.
Fahaman Syiah ini umpama barah yang akan memakan satu per satu sel dan kemudian merosakkan tubuh badan, akhirnya menyebabkan kematian jika dibiarkan tanpa rawatan. Dan sekarang kelihatan pengaruh Syiah dalam PAS begitu ketara sehingga menyebabkan beberapa tokoh yang tegas memperjuangkan ahlil Sunnah Wal Jamaah dalam PAS seperti Ustaz Nasharuddin Mat Isa dan Dr Hasan Ali terpaksa menerima  tekanan hebat kelompok ini. Jelas pengaruh Syiah dalam PAS ini turut diakui sendiri Timbalan Ketua Pemuda PAS merangkap anak kepada Mursyidul Am PAS, Nik Abduh Nik Abdul Aziz.
Pengakuan Nik Abduh bahawa wujud pengaruh Syiah dalam PAS

Pendokong Syiah seperti di Iran dan negara-negara Timur Tengah ternyata telah menghalalkan demonstrasi jalanan serta keganasan dalam memastikan kerajaan yang mereka ingin bangunkan mampu dibina. Hatta dalam beberapa siri, pendokong Syiah turut menghalalkan darah sesama Muslim untuk disembelih asalkan mereka mampu menjadi kerajaan. Bukankah tindakan sebegini turut dilaukan sebuah parti dengan nama Islam di Malaysia?

Secara terang-terangan Syiah menolak sebarang kepimpinan golongan Ahlil Sunnah Wal Jamaah seperti yang berlaku di Iran, Iraq, Syria, Lubnan dan Libya yang memperlihatkan pertumpahan darah dan pembunuhan pemimpin Islam seperti Saddam Hussien dan Muammar Ghadaffi. Malah Syiah ini lebih buruk sifatnya daripada Yahudi kerana secara ber-taqiyah, mereka sanggup menipu dan menghalalkan apa-apa sahaja cara demi merealisasikan cita-cita mereka. Persoalannya, adakah keadaan ini turut dilakukan sebuah parti dengan label Islam di negara ini?

Seterusnya kita perhatikan pula parti sekutu kepada PAS, yakni Parti Keadilan Rakyat (PKR). Lihat sahaja pemimpin PKR ternyata juga merupakan antara golongan pendokong Syiah:
Pengerusi PKR Perlis, Mohamad Faisol Abdul Rahman
Malah selain kepimpinan tertinggi PKR telah diserapi dengan ideologi Syiah, pemimpin tertinggi seperti Timbalan Presiden PAS, Mat Sabu juga antara individu yang dikesan mendokong fahaman yang serupa.
Bukti daripada laman sesawang milik Mat Sabu yang mengakui bahawa dia mempunyai pemikiran selari dengan ulama Syiah seperti Khomeini.
Malah tanpa segan silu, Mat Sabu turut mengakui mengkagumi manusia yang pernah mengkafirkan sahabat Rasullullah SAW, yakni pemimpin Revolusi Iran 1979, Ayatollah Khomeini (untuk bukti lebih lanjut, sila tonton di sini)
Jadi apakah pandangan anda lagi? Seandainya seorang Timbalan Presiden sebuah parti dengan label Islam seperti PAS pun sanggup mengakui bahawa dia mendokong ideologi Syiah, adakah tidak cukup bukti untuk menyokong bahawa fahaman Syiah kini begitu kuat menular dalam PAS?

Bersama-sama kita halang penularan fahaman Syiah dan menolak PAS. Sesungguhnya dengan memberi ruang dan peluang kepada PAS (baca Syiah) kita juga membuka peluang untuk golongan ahlil Sunnah Wal Jamaah dihapuskan secara perlahan-lahan di Bumi Malaysia ini. Kita telah lihat dan saksikan kekejaman pendokong Syiah, dan sudah masanya kitalah yang menghapuskan mereka.-sumber

Halang sebelum merebak, hapus sebelum membiak.


Sumber:Artikel diolah dan diubah daripada artikel asalOleh inigobog.politik(
sila klick disini) dan artikel asa milik MyMassa (sila klik di sini)

1 comment:

  1. Kononnya mrk pencinta Ahlul Bait (keluarga dan keturunan Nabi saw), penampilan nampak lebih Islamik, tawaran sex mudah melalui nikah mut'ah, hukum fekah pula dipermudahkan, mk bg yg cetek ilmunya dan ingin pula mendekati agama, mudahlah terpengaruh dan terpedaya.
    Di pihak yg lain, yg mengaku Sunnah pula, tanpa disedari kerana kejahilan atau keegoan merasa telah sempurna ilmu dan Islamnya, pemikiran dan tindak tanduk lebih mirip Khawarij, Wahabi dan Muktazilah. Mudah mudah menghukum dgn penafsiran sendiri walau dlm perkara khilafiah dan bersifat umum.
    Umat awam yg cetek agama jadi keliru, golongan manakah yg benar dan manakah nak diikuti. Bgmn kita nak mengenali golongan manakah yg boleh diikuti. Tiada cara lain melainkan mempelajari dan mentadabburkan Al Quran dan Al Hadis yg menjadi panduan utama kita, selain mencari guru guru yg jujur ikhlas menyampaikan ilmunya dan menyampaikan kebenaran. Mulakan langkah ke masjid, yg mana Allah menjanjikan iman dan hidayah bg yg memakmurkan masjid (At Taubah 18), dan masjid juga tempatnya org org soleh berhimpun, dan tempatnya Allah swt disebut sebut, diingati dan dimuliakan.

    ReplyDelete

DARAH SATRIA

Popular Posts

Entri Malayan Fighter

SILA KLIK PIC