Pages

Followers

ENTRI TERBARU MALAYAN FIGHTER

Monday, 8 July 2013

video ini sangat AWESOME!! perlakuan yang tak dapat diterima akal???


lihat peragai bangsat Mereka-Meraka ni bertapa pengotoq gila,bodoh tahap apa pon tak tahu la..
kenapa ikuti dan tonton vidoe dibawah nanti........


1.Masih ada melayu yang membeli barangan cina walaupun kita ada pilihan barangan yang dikeluarkan oleh melayu Islam lain. Kita tidak nafikan dan menghalang bahawa sijil Halal juga boleh dikeluarkan kepada mana-mana kaum di Malaysia.

2.Ramai melayu Islam diMalaysia ini dengan penuh yakin menjawab:

"buat apa nak pilih-pilih barang melayu ke barang cina ke, kan semua barang ni kalau dah ada cop dari sijil halal Jakim kira cukuplah tu, kira dijamin selamat la isi kandungan makanan tu sebab dah ada cop sijil halal Jakim, apa la mentaliti korang ni. sedih aku tengok."

itu lah kata-kata biasa yang dilemparkan oleh seorang melayu Islam yang tidak mahu menyokong barangan melayu dan memartabatkan barangan cina.

3.Adakah mereka ini pernah berfikir bahawa walaupun barangan makanan itu telah dapat disahkan selamat untuk dimakan kerana mendapat cop sijil halal Jakim, tetapi... adakah pernah mereka terfikir bahawa budaya orang cina yang selepas berak hanya cuci dengan menggunakan tisu dan tanpa menggunakan air ini dianggap kotor?

4.Jakim secara keseluruhan hanya akan memantau isi kandungan makanan dan tempat kebersihan kilang tersebut. tetapi adakah Jakim juga turut memantau kebersihan peribadi pekerja cina sewaktu mereka berak di dalam tandas? Pernah tak terbayang, sewaktu mereka tengah membersihkan menggunakan tisu selepas mereka berak, tengah mereka bersihkan.. tiba-tiba jari yang tengah bersih menggunakan tisu itu tercalit atau terpalit tahi dijari mereka. agak-agaknya, mereka akan bersih kan jari yang terpalit tahi itu dengan menggunakan air atau menggunakan tisu? dan selepas mereka bersihkan sudah tentu mereka akan relax seperti biasa dan sambung buat pemprosesan makanan dikilang seperti biasa.

5.Secara kesimpulannya barangan melayu tetap dijamin bersih dan selamat walaupun tidak memiliki cop halal Jakim. Kerana melayu secara asasnya diajar oleh Rasullah supaya bersih dengan menggunakan air dan bukan tisu. jika tiada air sahaja baru kita menggunakan kaedah yang lain.

6.Janganlah asyik menggunakan hujjah bahawa apa sahaja barang cina jika ada cop sijil halal Jakim bermakna ianya bersih dan selamat. Hujjah seperti ini langsung tidak menitik beratkan kebersihan secara menyeluruh. orang-orang seperti ini hanya berfikir dalam kelompok kotak fikiran mereka sahaja dan tidak berfikir diluar kotak.

7.Antara nilai harga barang yang murah dan nilai kebersihan yang Nabi Muhammad tuntut kepada umatnya... yang mana lagi penting? Harga atau tuntutan Nabi Muhammad?

8.Kepada melayu yang masih bertegas hendak membeli barangan cina walaupun kita ada barangan yang dikeluarkan oleh orang melayu Muslim yang lain. Silalah teguhkan pendirian anda yang membeli barangan cina cop sijil halal Jakim, dengan tidak lupa juga mengamalkan sunnah nabi iaitu “Apabila seseorang dari kalian makan, maka JILATLAH JARI-JARINYA kerana dia tidak tahu di bahagian jari manakah keberkatan itu berada.” – Shahih Muslim; 2035. Kalau yakin bahawa barangan makanan cina yang ada cop sijil halal Jakim itu bersih, pastikan anda jilat jari-jari tu sehingga bersih.

9.Kelebihan membeli barangan melayu itu sendiri dapat membantu usahawan kecil ini memgembangkan perniagaannya dan memberi peluang lebih banyak lagi jutawan melayu dilahirkan di Malaysia. Pemilik barangan melayu pula yang sudah pasti mengeluarkan zakat sekaligus duit kita itu dapat ke saluran yang baik seperti menolong orang yang susah hasil dari agihan zakat yang dikeluarkan oleh pemilik perniagaan Melayu.

10.Orang-orang yang menggunakan hujjah bahawa "asal barangan murah dan ada cop sijil halal Jakim, maknanya sudah selamat dan boleh beli" mempunyai daya fikiran yang kurang cerdik pada tahap tekanan mentalnya yang sangat tinggi. Kegagalan menuntut ilmu atau malas berfikir secara teliti akan membuatkan tahap IQ melonjak menjadi bangang tanpa batasan sekaligus membuatkan fungsi otak berfikir dengan tidak menggunakan logik, rasional mahupun fakta.


video

-KETUA PENGAKAP FF-
sumber <-CLICK


No comments:

Post a Comment

DARAH SATRIA

Popular Posts

Entri Malayan Fighter

SILA KLIK PIC