Pages

Followers

ENTRI TERBARU MALAYAN FIGHTER

Sunday 7 July 2013

(Video) Sanggup Nurul Izzah cakap macam tu kan!!! apa nak jadi ni???



Apa kebodohnya Izzah ni kan,dia betul-betul faham ke tentang agama??apa yang dok meroyan macam ini..




Ingat dapat sokongan tepukkan dari NON-MUSLIM dah rasa cukup berjaya ka?? jangan berborak pasal isi Al-Quran kalau tak faham isinya yang sebenar.Rosak akidah nanti!!!!


Antarapos - Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar hari ini diarah ke Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) bagi memberi keterangan berhubung ucapannya pada 3 November tahun lalu bahawa orang Melayu harus diberi kebebasan memilih agama mereka sendiri.

Pada forum forum Geraja Full Gospel Tabernacle bertajuk “Negara Islam: Versi Mana; Siapa Bertanggungjawab” di Subang Jaya itu, Nurul Izzah dilaporkan berkata setiap rakyat di negara ini tidak seharusnya dipaksa mengamalkan agama-agama tertentu.

Menurut portal mesra pembangkang Malaysiakini yang memetik peguam, Fadhlina Siddiq yang mengiringi Nurul Izzah, kes tersebut “diselesaikan dengan baik sekali” selepas ahli parlimen Lembah Pantai itu memberi penjelasannya kepada anggota panel JAIS.

“Beliau bukannya disiasat, tetapi membuat penjelasan. Tak ada isu pun yang disebutkan (bahawa) untuk hendak menukar akidah orang.

“Ia adalah perbincangan yang baik. Dan YB juga memberi penjelasan yang cukup baik,” kata Fadhlina yang dipetik portal itu.

Beliau bagaimanapun enggan mendedahkan butiran lanjut mengenai perbincangan selama hampir dua jam itu, yang bermula kira-kira jam 9 pagi ini.

Panel JAIS hari ini iketuainya pengarahnya Datuk Marzuki Hussain, turut melibatkan ahli akademik dan ahli Majlis Fatwa Negeri Selangor, katanya.

Kenyataan Nurul Izzah itu mencetus kontroversi apabila akhbar Utusan Malaysia melaporkan kenyataannya, beberapa hari selepas forum berkenaan berlangsung.

Nurul Izzah antara lainnya mendakwa, laporan akhbar berkenaan bermaksud bahawa beliau menganjurkan orang Melayu untuk murtad dari agama Islam dan menggalakkan orang Melayu untuk tidak beramal dengan cara Islam.

Beliau mengemukakan saman ke atas akhbar berkenaan pada 23 November lalu.

No comments:

Post a Comment

DARAH SATRIA

Popular Posts

Entri Malayan Fighter

SILA KLIK PIC