Pages

Followers

ENTRI TERBARU MALAYAN FIGHTER

Friday 12 July 2013

Thank PAS keranaMU cina lahanat berniaga babi di Bazar Ramadan!!!!




Belum berkuasa, baru DAP menang beberapa kerusi sahaja tetapi chinabeng yang disokong oleh Melayu PKR dan Melayu PAS bermaharajalela dan menunjukkan lagak berkepala besar dan samseng.


Samseng-samseng cinabeng telah membuat kecoh di tapak bazar Ramadhan di Bukit Bintang. Daripada maklumat yang kami perolehi, bazar Ramadhan yang dikawal selia oleh DBKL itu ditentang oleh samseng-samseng chinabeng.

 Biarpun chinabeng-chinabeng telah menguasai pasaran gerai dan penjaja kecil dengan pelbagai jualan sepanjang tahun dan sepanjang masa, nampaknya mereka langsung tidak mahu memberi ruang kepada mana-mana selain chinabeng untuk berniaga di Bukit Bintang.

Para peniaga bazar Ramadhan yang terdiri daripada orang Melayu sepatutnya sudah memulakan perniagaan pada 1 Ramadhan lagi tetapi mereka telah diganggu sehingga ke hari ini sekaligus menyebabkan aktiviti perniagaan langsung tidak boleh dijalankan.

Bazar Ramadhan tersebut di hadapan McDonald Bukit Bintang.

DBKL dilihat tidak berjaya menjalankan tugas mereka, terutama apabila samseng-samseng chinabeng turut mahu membuka gerai-gerai haram di bazar Ramadhan tersebut. Samseng-samseng tersebut mahu MENJUAL DAGING BABI sekaligus menyebabkan bazar Ramadhan di Bukit Bintang akan terkenal kerana menjual BABI PANGGANG.

Gangguan ini telah bermula pada malam sebelum puasa lagi.

Maklumat juga mengesahkan bahawa bazar ini di bawah DBKL tetapi diserahkan kepada Majlis Penjaja Kecil kelolaan individu bernama Hisyam. Sewa di bawah RM1000 tetapi sekarang sudah mencecah RM4,500 apabila cinabeng turut ambik slot dan disewakan kepada peniaga Melayu.

Best kan?

SUMBER DARI TFK

No comments:

Post a Comment

DARAH SATRIA

Popular Posts

Entri Malayan Fighter

SILA KLIK PIC