Pages

Followers

ENTRI TERBARU MALAYAN FIGHTER

Monday 15 July 2013

VIDEO BUKTI PAS CERAMAH DI MASJID......




Apa dah jadi dengan Golongan taksub PAS nie dah langgar apa yang telah ditetapkan oleh kerajaan Terangganu supaya tidak berceramah didalam mimbar Masjid. Akan tetapi Puak Tok-tok PAS nie mengambil kesempatan untuk berceramah.Video dibawah membongkarkan penyelewangan PAS..



YouTube PAS Perguna Masjid Untuk Kempen - PRK Kuala Besut



Golongan imam di negeri dinasihatkan supaya tidak menjadikan masjid sebagai tempat untuk menyampaikan ceramah berbaur politik termasuk berkempen untuk mana-mana parti politik.

Pesuruhjaya Hal Ehwal Agama negeri, Datuk Mohd Rozali Saleh berkata, sekiranya didapati golongan ini terlibat dengan perbuatan tersebut, tindakan tatatertib boleh diambil termasuk menyingkirkan mereka daripada menjalankan tugas.

Umumnya, imam-imam berkenaan sama ada kerajaan atau imam mukim tertakluk kepada setiap peraturan yang telah digariskan, iaitu tidak dibenarkan menyampaikan ceramah berbaur politik kepartian dalam masjid.

“Setakat ini, kita terima laporan daripada beberapa buah masjid khususnya di sekitar Kuala Terengganu dan Besut dan (kita) sedang memantau pergerakan imam-imam ini.-MKP

No comments:

Post a Comment

DARAH SATRIA

Popular Posts

Entri Malayan Fighter

SILA KLIK PIC