Pages

Followers

ENTRI TERBARU MALAYAN FIGHTER

Tuesday 9 July 2013

Mengapa Barisan Nasional Lebih Multiracial Daripada Pakatan Rakyat ?



Mengapa Barisan Nasional Lebih Multiracial Daripada Pakatan Rakyat ?

Isu Keahlian Parti
Parti DAP dan PKR mendakwa mereka merupakan sebuah parti politik yang multiracial hanya kerana membuka keahlian parti mereka kepada pelbagai bangsa. Mereka menyembunyi realitinya tiada bezanya antara PAS dengan UMNO , MCA atau MIC dimana keahlian PAS hanya kepada mereka yang beragama Islam dimana 99% ahli mereka adalah bangsa Melayu.

Sehubungan itu , DAP pula lebih daripada 90% keahlian mereka adalah ahli yang terdiri daripada bangsa Cina. Oleh itu , pada awalnya selepas pasca PR 13 DAP Teresa Kok mendesak supaya 4 daripada 4 EXCO DAP kesemuanya perlu ada wakil Cina. Sekirannya kita hendak mengambil teori undi popular Anwar maka DAP adalah sesebuah parti berasaskan kepada kaum Cina. Anwar juga perlu sedar sekirannya keputusan undi popular hakim dalam isu liwat beliau maka keputusan tersebut adalah 5 berbanding 2 apabila seorang hakim Mahkamah Tinggi memutuskan beliau bersalah , 3 orang Hakim di Mahkamah Rayuan dan seorang lagi di Makmah Persekutuan berbanding dengan 2 orang Hakim di Mahkmah Persekutuan yang memutuskan Anwar Ibrahim tidak bersalah.

Namun begitu , isu yang paling penting sini adalah bukan keahlian sesebuah parti politk itu yang membuktikkan sesebuah parti itu multiracial atau tidak.Sebaliknya , indikator yang menentukan sesebuah parti politik itu multiracial adalah berlandaskan kepada perjuangan parti politik tersebut.

Perjuangan Barisan Nasional walaupun UMNO untuk Melayu , MCA untuk Cina dan MIC untuk India tetapi dalam setiap Pilihanraya Kebangsaan banyak tempat yang ditandingi oleh MCA dan MIC juga meliputi kawasan majoriti Melayu. Sekirannya ikut sistem merit maka UMNO yang sepatutnya di setiap kawasan majoriti Melayu. Realitinya sistem perkongsian kuasa dan perpaduan dalam Barisan Nasional yang begitu unik sehingga perjuangan memberi ruang kepada parti bukan kaum Melayu untuk bertanding di kawasan majoriti Melayu.

Berbanding pula dengan Pakatan Rakyat , kesemua kawasan majoriti Melayu ditandingi oleh PAS dan kawasan majoriti Cina pula ditandingi oleh DAP . Oleh itu , isu ini hanya membuktikkan keahlian itu tidak menandakan perjuangan multiracial Pakatan Rakyat. Keahlian mereka multiracial tetapi perjuangan mereka racist.

Sistem Keahlian Multiracial Pakatan Rakyat Juga Wujud Dalam Barisan Nasional
Sekirannya benar keahlian sepatutnya menjadi indikator kepada perlambangan multiracial maka dalam Barisan Nasional parti seperti GERAKAN , PPP dan IPF juga membuka keahlian mereka kepada semua kaum. Dalam isu ini apakah perbezaan antara GERAKAN , PPP dan IPF berbanding dengan DAP dan PKR ?

Oleh itu , kebebasan demokrasi dalam Barisan Nasional jauh lebih luas untuk memberi pilihan kepada rakyat untuk memilih sama ada mereka mahu menyertai parti politik satu bangsa atau pelbagai bangsa dalam Barisan Nasional. Sebaliknya dalam Pakatan Rakyat rakyat tiada pilihan melainkan hanya dapat memilih parti yang hanya memiliki satu sistem keahlian yang sama.

Sistem Perpaduan Barisan Nasional dapat disimpulkan dengan 7 warna pelangi yang berbeza digabungkan untuk menjadi sesebuah pelangi ( Barisan Nasional ) yang Indah berbanding dengan sistem Perpaduan Pakatan Rakyat yang berlandaskan kepada 7 warna pelangi yang berbeza kesemunya diserapkan untuk menjadi satu warna yang Blackout ( Pakatan Rakyat ).

Etnik dan Kaum Minoriti Akan Ketinggalan Dalam Sistem Pakatan Rakyat

Kita harus menyedari hakikat bahawa kaum Melayu merupakan kaum majoriti dengan lebih daripada 60% komposisi kaum secara keseluruhan di Malaysia. Bangsa Cina pula kedua tertinggi dengan komposisi 26% .
Kita perlu ingat sekirannya kita hendak berbicara tentang multiracial maka kesemua suku kaum etnik di Malaysia juga perlu kita pertahankan. Dalam sistem politik Pakatan Rakyat suku etnik minoriti yang sebenar tidak akan dapat suara mereka didengari. Oleh itu , hanya seorang atau orang India yang berjaya menembusi organisasi pusat dan negeri DAP dan PKR dan tiada seorang wakil daripada suku etnik Sabah dan Sarawak yang berjaya mendapat sebarang tempat baik di dalam PKR , PAS dan DAP.
Adakah mungkin disebabkan faktor ini Pakatan Rakyat tidak berani menampilkan kabinet bayangan mereka ?

Oleh itu , hanya menerusi sistem politik dan multiracial Barisan Nasional yang dapat menjamin setiap kaum dan etnik ada wakil dalam kerajaan. Walaupun kali ini lebih daripada 90% masyarakat Cina yang telah terpengaruh dengan politik jijik , licik dan zalim Anwar Ibrahim , DAP dan Red Bean Army dengan segala propaganda dan persepsi politik mereka untuk mengundi Pakatan Rakyat tetapi Barisan Nasional masih memilih 2 orang wakil Cina dalam kabinet. Keadaan ini agak berbeza dengan DAP apabila Selangor menang dengan lebih daripada 50% pengundi India tetapi pada awalnya DAP Tersesa Kok meminta kuota kerusi EXCO DAP yang 100% perlu diberikan kepada wakil Cina DAP.

UMNO Lebih Sudi Berkongsi Kuasa Dengan Bukan Melayu
Walaupun parti UMNO dan Barisan Nasional sering kali dituduh sebagai anti bukan Melayu namun dari segi fakta dan realiti PR 13 dimana BN meletak 14 lebih calon bukan Melayu berbanding dengan Pakatan Rakyat dalam 222 kerusi yang dipertandingkan. Statistik dan kajian menunjukkan pengundi Melayu sudah beralih kembali kepada Barisan Nasional apabila DAP Lim Guan Eng cuba membangkitkan isu Kalimah Allah demi mendapat undi dan sokongan Krisitan tetapi Barisan Nasional juga akhirnnya atas semangat perkongsian kuasa meletak 14 calon bukan Melayu berbanding dengan Pakatan Rakyat .

Bagaimana pula dengan Pakatan Rakyat ? DAP meletak 2 calon mereka untuk bertanding di kawasan majoriti Melayu. Sebagai contohnya parliamen Raub dan PAS pula meletak calon Kelab Penyokong PAS mereka untuk menentang calon Cina MCA iaitu Datuk Wee Ka Siong di Johor. Oleh itu , perjuangan multiracial DAP , PAS dan PKR hanya sandiwara semata – mata.
Kaum Bukan Melayu Ditipu ( terutamanya Cina )

Dalam Barisan Nasional semasa pemerintahan Datuk Seri Najib setiap sekolah vernakular mendapat RM 100 juta setiap tahun berbanding dengan manifesto Pakatan Rakyat yang menjanjikan RM 220 juta kepada 4 jenis sekolah dan keadaan ini bermakna setiap sekolah hanya akan mendapat RM 55 juta setahun.
Selepas Pakatan Rakyat memerintah di Kedah kuota perumahan bumiputera meningkat daripada 30% kepada 70%. Dahulu bila BN memerintah hanya 30% mereka kata UMNO membuli orang Cina tetapi kini apabila Pakatan Rakyat memerintah pada kadar 70% mereka pula beranggapan Pakatan Rakyat adalah multiracial ?

Tidak ada juga sebarang geran tanah ( land title ) diberikan kepada tanah perkuburan Cina , India dan juga kuil Hindu mahupun Tokong Buddha di keempat – empat buah negeri yang Pakatan Rakyat menang pada PR 12 ( Pulau Pinang , Selangor , Kedah dan Kelantan ) berbanding pula dengan rakyat bukan Melayu boleh mendapatnya daripada pemerintahan kerajaan Barisan Nasional. Oleh sebab itu fakta dan persepsi politik racisme adalah 2 perkara yang amat berbeza sekali. Hanya persepsi tidak multiracial dan anti Cina tetapi faktanya multiracial BN lebih harmoni.
Kita bandingkan sahaja manifesto Barisan Nasional dan Pakatan Rakyat. Dalam manifesto BN ada peruntukkan untuk sebuah rumah ibadat tetapi dalam manifesto PR hanya untuk satu agama sahaja.

Masa Depan Masyarakat Cina Gelap Dalam Permainan Kotor DAP
Pada pendapat peribadi saya , DAP bukanlah pejuang Cina seperti yang dipercayai umum. Bagi saya DAP sebenarnya pengkhinat Cina yang sebenar.

Mereka menipu dan memperdaya masyarakat Cina seolah – oleh mereka boleh menang sehingga ramai masyarakat Cina memperjudikan masa depan mereka untuk mengundi DAP secara beramai – ramai sehingga pertama kalinya dalam sejarah Malaysia hilang pengaruh dalam kerajaan.
Dalam sejarah politik Malaysia masyarakat Cina merupakan suara kedua terbesar di negara Malaysia dalam kerajaan selepas kaum Melayu. Permainan zalim dan licik Red Bean Army akhirnnya menyebabkan pertama kalinya komposisi Cina dalam kerajaan adalah paling kurang sekali dalam sejarah Malaysia selepas wakil daripada Sabah dan Sarawak dan juga kaum India.

Mungkin ada dalam kalangan Cina yang sudah menyesal dalam perangkap politik kotor Anwar , DAP , Pakatan Rakyat dan RBA dan pada perhimpunan 505 yang terbahru kurang daripada 10% masyarakat Cina yang menyertainya.

Diharapkan 80% Melayu yang menyertai perhimpunan tersebut juga seharusnya membuka mata dan kembali ke pangkal jalan. Pemimpin yang baik dan sayangkan anda tidak akan sesekali menyuruh kalian untuk berani mati ke jalanan hanya demi membantu mereka mencapai hasrat politik mereka.
Jika pada PR 12 lebih daripada 80% masyarakat India menghukum BN dan kurang daripada 5 tahun kini 60% kembali menyokong BN maka baik Melayu , Cina dan pelbagai lagi suku kaum rakyat Malaysia yang lain tidak seharusnya lagi terperangkap dengan propanganda dan persepsi palsu yang diceritakan oleh Pakatan Rakyat.

Demi perpaduan dan Multiracial yang sebenar maka Barisan Nasional masih lagi jawapannya berdasarkan kepada fakta dan statitik bagaimana suara minoriti lain yang boleh ada wakilnya berbanding pula dengan sistem Pakatan Rakyat yang akan melesapkan suara – suara tersebut .
sumber

No comments:

Post a Comment

DARAH SATRIA

Popular Posts

Entri Malayan Fighter

SILA KLIK PIC