Pages

Followers

ENTRI TERBARU MALAYAN FIGHTER

Wednesday 17 July 2013

MUKRIZ TEGAS MEMPERTAHANKAN KALIMAH ALLAH!!!


Macam ni baru pemimpin namanya sentiasa tegas dan berkaliber!!dengan isu macam ni kita tak patut pandang remeh,jangan biarkan orang mempermainkan agama kita..


Tahniah Dato Mukriz,gen-gen Tun M memang ada tersemat dalam sanubari dato,Kita tidak boleh biarkan puak-puak yang tidak bertanggungjawab terus bermain dengan ISU KALIMAH ALLAH ini,bukan hak mereka untuk menggunakan KALIMAH SUCI ini.

Mana Pergi pemimpin-pemimpin PAS yang kononnya memperjuangkan ISLAM??? tak kan senyap!!
masa PRU bising bagaikan nak rakk!! Bumi Malaysia ni...


JITRA, 16 Julai (Bernama) -- Kerajaan negeri Kedah tidak mengizinkan kalimah Allah digunakan oleh orang bukan Islam dalam kitab mereka dan memberi amaran keras bahawa tindakan tegas akan diambil terhadap golongan yang menyalahgunakan kalimah suci itu.

Ketika memberi amaran itu, Menteri Besar Datuk Mukhriz Tun Dr Mahathir turut menyifatkan golongan bukan Islam yang mahu menggunakan kalimah Allah dalam Bible versi bahasa Melayu sebagai mempunyai manifestasi tidak baik terhadap umat Islam di samping cuba mengelirukan generasi muda Islam.

"Kita tidak boleh terima alasan mereka kerana di sebalik alasan tersebut tersembunyi matlamat hendak memurtadkan umat Islam," katanya sambil meminta umat Islam memberi mesej jelas kepada pihak luar yang menyokong kalimah Allah dibenar digunakan dalam Bible versi bahasa Melayu.

Beliau ditemui pemberita selepas menyampaikan sumbangan kepada 372 guru al-Quran sukarela, bidan kampung dan mudim bagi daerah Kubang Pasu di Masjid Wang Tepus, dekat sini Isnin malam.

Mukhriz menegaskan Allah adalah tuhan umat Islam dan tidak boleh ditukar dengan istilah 'God' iaitu tuhan secara umum dan jauh sekali 'Lord' yang bermaksud 'tuan' dalam bahasa Melayu.

"Sekiranya perkara ini berlaku di Kedah kita tidak teragak-agak mengambil tindakan tegas terhadap mereka kerana tidak sensitif dengan majoriti orang Melayu beragama Islam," katanya.

Baru-baru ini Duta Vatican City ke Malaysia, Biskop Joseph Marino mengeluarkan kenyataan menyokong kalimah Allah digunakan oleh bukan Islam, yang mendapat kecaman daripada banyak pihak.

Mukhriz berkata beliau juga mahu umat Islam memberi mesej jelas kepada golongan yang mempersendakan bulan Ramadan kerana perbuatan itu sememangnya disengajakan.

"Dalam negara mengandungi rakyat berbilang kaum dan pegangan agama, kita tidak boleh bermain dengan pegangan agama orang lain kerana ia amat sensitif.

"Mereka (pihak yang mempersendakan Ramadan) kena faham dari mana mereka datang. Siapa yang mendoktrinkan mereka sehingga sanggup memperlekeh agama orang lain, lagi-lagi di negara majoriti rakyatnya adalah Islam.

"Ini tidak biasa dilakukan.....kita tak berani nak bermain-main dengan pegangan agama orang lain. Saya tidak faham bagaimana perkara ini boleh berlaku," kata Mukhriz berhubung pasangan Alvin Tan dan Vivian Lee yang mempersendakan agama Islam dalam bulan Ramadan dalam Facebook mereka.

Pasangan itu tampil memberi keterangan di Jabatan Penguatkuasaan dan Siasatan, Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia semalam.

Mukhriz berkata tindakan tegas perlu diambil sebagai pengajaran supaya tidak ada lagi orang mengambil kesempatan atas sikap berprasangka baik umat Islam Malaysia selain agar perbuatan seperti ini tidak berulang dan berlarutan.

Beliau berharap pihak berkuasa menyiasat perkara ini sehingga mengenal pasti pihak yang menyuntik doktrin bertujuan memecahbelahkan perpaduan masyarakat Malaysia.

-- BERNAMA

No comments:

Post a Comment

DARAH SATRIA

Popular Posts

Entri Malayan Fighter

SILA KLIK PIC