Pages

Followers

ENTRI TERBARU MALAYAN FIGHTER

Saturday 17 August 2013

GERUN: Berani Mati!!! Video bergaduh guna parang panjang di Pasir Pekan




Tidak pasti berapa lama video ini akan kekal di Youtube, kerana klip selama 5 minit ini sangat ganas sebenarnya. Ia nyata sekali kejadian sebenar cuma tidak diketahui bila dan mengapa serta di mana. Cuma ia macam sambungan kepada satu pergaduhan awal yang menjadi lebih teruk selepas ada campur tangan pihak lain.

Apa yang dapat dilihat ialah pada tajuknya, Tetok Di Pasir Panjang, jadi kita boleh andaikan kejadian berlaku di tempat bernama Pasir Pekan.

Ia dimuat naik pada 29 Jun lalu. Kalau ikut Wikipedia, Pasir Pekan merupakan sebuah pekan dalam jajahan Tumpat di negeri Kelantan. Ia berhampiran dengan Wakaf Bharu menjadi laluan dari Kota Bharu ke pekan Tumpat dan Pasir Mas.

Pasir Pekan menempatkan pusara Tok Janggut dari Pasir Puteh yang gugur menentang kezaliman British. Tempat yang ada kait mengait dengan salah seorang pahlawan Melayu yang paling gagah dan digeruni British dahulu. Mungkin yang bergaduh ini pun suku sakat dan keturunan beliau agaknya. Cara mereka menghayun pedang tu, memang tak nampak tanda-tanda takut.


UNTUK VIDEO TERUS KE SINI--->>VIDEO

No comments:

Post a Comment

DARAH SATRIA

Popular Posts

Entri Malayan Fighter

SILA KLIK PIC