Pages

Followers

ENTRI TERBARU MALAYAN FIGHTER

Monday 5 August 2013

Red Bean Army @ CINA DAP Semakin hari,semakin Rasis!!!


Red Bean Army Semakin Racist
Isu yang dimainkan oleh Red Bean Army dalam alam maya semakin hari semakin berbahaya. Ketika UMNO , MCA , MIC dan GERAKAN masing – masing sibuk dalam pemilihan parti mereka , Red Bean Army pula terus melancarkan serangan mereka secara berterusan walaupun pilihan raya baharu sahaja tamat. Lebih mengentarkan adalah hampir kesemua isu yang diserang oleh mereka adalah sesuatu yang membakar semangat perkauman yang membara dalam kalangan masyarakat tertentu.


Isu Jonker Walk
Red Bean Army memutar niat baik Ketua Menteri Melaka yang sebenarnya mahu menangani isu kesesakan lalu lintas di Jonker Street tetapi isu ini pula diputar menjadi isu perkauman. Sebaran berita bahawa penutupan Jonker Street adalah satu hukuman kepada masyarakat Cina selepas 93% kaum Cina ( purata kebangsaan ) tidak mengundi kepada Barisan Nasional.

Realitinya , dalam isu ini DAP Betty Chew iaitu isteri kepada Ketua Menteri Pulau Pinang iaitu Lim Guan Eng yang dahulunya menentang MCA dan kerajaan negeri Melaka apabila wujudnya cadangan untuk mewujudkan Pasar Jonker Street. Namun begitu , DAP pula hendak menjadi hero masyarakat Cina apabila terus melancarkan beberapa protest di Melaka untuk mempertahankan pengekalan pasar Jonker Street. Sekirannya mereka ikhlas maka Lim Kit Siang dan Tony Pua seharusnya membawa penyokong mereka untuk protest di hadapan rumah Betty Chew yang kini menetap di kediaman Ketua Menteri Pulau Pinang.

Malangnya , ramai rakyat Malaysia terperangkap dengan perpepsi politik perkauman yang disebarkan oleh Red Bean Army seolah – olah kerajaan Barisan Nasional hendak menghukum masyarakat Cina. Dalam isu ini pemimpin UMNO iaitu Dato’ Seri Mohamed Nazri sendiri mempertahankan Jonker Street untuk diteruskan. Mengapa pula Red Bean Army tidak menyebarkan bahawa pemimpin Melayu atau UMNO mempertahankan pengekalan Pasar Jonker Street ? Mengapa pula kebenaran diputar menjadi Barisan Nasional dan UMNO hendak menghukum masyarakat Cina ?

Isu Alvin dan Vivian
Red Bean Army pula bangkit mempertahankan Alvin dan Vivian bahawa makanan Bah Kut Teh itu tidak semestinya bermakna Khinzir dan pada masa yang sama mengambil kesempatan untuk membakar semangat perkauman dalam kalangan masyarakat Cina di Negara Malaysia. Bah Kut Teh sebenarnya merupakan perkataan yang wujud daripada bahasa Hokkien dan terjemahan literal adalah Bah ( Khizir ) , Kut ( Tulang ) dan Teh ( Teh ). Oleh itu , bagaimana pula Khinzir tiba – tiba pula boleh menjadi binatang yang lain seperti ayam mahupun itik ?

Mereka mengatakan bahawa hukuman terhadap Alvin dan Vivian hanya disebabkan mereka adalah kaum Cina dan pemimpin Melayu seperti Ibrahim Ali pula dilepaskan. Hakikatnya , dalam isu ini Alvin bukanlah rakyat negara Malaysia dan apakah kaitannya Alvin dengan isu politik masyarakat Cina di Malaysia ? Gambaran yang cuba disebarkan oleh Red Bean Army seolah – olah masyarakat Melayu kebal dari segala hukuman tetapi sering kali masyarakat Cina sahaja yang akan ditangkap.

Isu Sekolah Sri Pristana
Isu ini sebenarnya tiada kaitan langsung dengan isu perkauman. Pelajar Melayu juga makan di bilik persalinan sebelum bulan Ramadhan kerana kantin di sekolah tersebut tidak dapat menampung bilangan 350 pelajar yang makan pada waktu rehat pada masa yang sama.
Facebook page iaitu DAP Gelang Patah pula meniup semangat api perkauman dengan status mereka yang menyatakan Pihak sekolah didakwa mengarahkan kanak-kanak yang bukan Muslim minum dan makan sewaktu bulan puasa didalam bilik air yang terletak bersebelahan tandas, Menteri pelajaran adakah ini tindakan yang betul?
Bilik persalinan diputar menjadi tandas dan isu yang melibatkan semua kaum pula tiba – tiba dikatakan sebagai pelajar bukan Islam ditindas . Persatuan Ibu Bapa dan Guru sekolah tersebut telah dimaklumkan mengenai kantin sementara tersebut sejak Mac apabila perbincangan dalam satu mesyuarat sebelum ini dilaksanakan. Oleh itu , isu ini langsung tiada berkaitan dengan Bulan Ramadhan atau seperti yang dimainkan oleh pihak tertentu termasuk Red Bean Army DAP bahawa seolah – 0lah Guru Besar Melayu berbangsa Islam memaksa pelajar bukan Islam makan di Kantin tersebut.


Wayang The New Village
Red Bean Army mendakwa isu ini kerajaan bersifat tidak adil apabila wayang Tanda Putera dibenarkan tetapi wayang The New Village kini pula tidak dibenarkan untuk dilancarkan di pawagam. Lebih parah lagi apabila isu ini sekali lagi sentimen perkauman dimainkan seolah – olah wayang Melayu boleh disiarkan tetapi wayang Cina pula tidak dibenarkan untuk disiarkan.
Sebenarnya , apabila Pakatan Rakyat awalnya menentang wayang Tanda Putera maka wayang ini tergendala lebih daripada setengah tahun sebelum disiarkan di pawagan . Wayang seorang Pengarah Melayu iaitu Amir Muhammad iaitu The Last Communist turut telah diharamkan di negara kita. Oleh itu , adakah benar kaum Cina sahaja yang menjadi mangsa dalam isu perfileman negara atau sebenarnya Red Bean Army yang cuba menjarakkan lagi perpaduan dalam kalangan rakyat ?

Posting Facebok The Chinese Dilemma Tun Mahathir
Artikel bertajuk The Chinese Dilemma yang disiarkan oleh laman Facebook Tun Mahathir telah dipadam oleh Facebook kerana terdapat ramai Red Bean Army yang membuat laporan terhadap Facebook. Isu ini akhirnya diputar untuk mengatakan bahawa Tun Mahathir adalam anti Cina. Namun begitu , Tun Mahathir seorang Melayu sendiri juga pernah menyerang kaum Melayu sendiri dengan Dilemma Melayu . Bukankah Tun Mahathir seorang yang tidak bersifat perkauman dalam isu apabila dilemma Cina mahupun Melayu turut pernah disuarakan oleh beliau ? baca disini

Penentangan Education Blue Print 2013 – 2015
Isu ini adalah berkaitan dengan isu pendidikan dan tiada kaitan langsung dengan isu untuk menentang kewujudan sekolah Vernakular di negara kita. Penentangan Dong Zong dan Red Bean Army seolah – olah kerajaan Barisan Nasional hendak meminggirkan kepentingan Sekolah Vernakular di negara kita.
Sekirannya kita kaji sebab penentangan mereka maka isu ini tiada langsung dengan isu kaum mahupun peminggiran sekolah Vernakular Mandarin mahupun Tamil. Mereka menentang pengajaran Bahasa Melayu dipertingkatkan di Sekolah Vernakular dan standard Bahasa Melayu disamaratakan diseluruh negara.
Apa kaitannya peningkatan masa pengajaran subjek Bahasa Melayu dengan masa hadapan penggunaan bahasa Mandarin sedangkan dalam blueprint tidak pernah mengatakan waktu untuk mengajar bahasa Mandarin seharusnya dikurangkan? Adakah dalam blueprint mengatakan Sekolah Vernakular perlu dihapuskan ? Adakah dalam blueprint dikatakan bahasa Mandarin dan Tamil tidak boleh diajar di Sekolah Mandarin?

Apa silapnya kerajaan mahu pelajar di sekolah Vernakular to have the best of both world apabila mereka mampu menguasai dan fasih lebih daripada satu bahasa iaitu bahasa Mandarin/Tamil disamping bahasa Kebangsaan kita ? Adakah juga dalam Blueprint mengatakan peruntukkan akan dikurangkan atau dihentikan kepada Sekolah Vernakular ? Dalam isu peruntukkan kerajaan Barisan Nasional telah memperuntukkan RM 100 juta setahun kepada semua Sekolah Vernakular berbanding dengan manifesto Pakatan Rakyat yang hanya berjanji untuk memberi sebanyak RM 55 juta setahun. Bukankah dalam isu ini Barisan Nasional lebih prihatin terhadap Sekolah Vernakular berbanding dengan Pakatan Rakyat ?

Begitu juga pasca PR 12 , kerajaan BN telah memberi 6 tanah untuk membina 6 lagi Sekolah Cina di Johor dan pada masa yang sama tiada satu tanah yang diberikan oleh mana – mana negeri Pakatan Rakyat yang mereka perintah jika hendak dibandingkan dengan Barisan Nasional yang bukan sahaja memberi di negeri Johor tetapi juga pemberian tanah di Selangor untuk pembangunan Sekolah Cina.

Isu Pelantikan 2 Menteri Cina ke dalam Kabinet

Dong Zong dan Red Bean Army sekali lagi memainkan isu perkauman apabila dakwaan mereka kedua – dua bangsa Cina yang dilantik menjadi menteri tidak tahu dan fasih berbahasa Mandarin. Adakah seseorang yang tidak tahu berbahasa Cina ini terus boleh dituduh sebagai bukan Cina ? Sekirannya begitu adakah Red Bean Army hendak mengatakan Mary Yap dan Paul Low adalah bangsa Melayu atau India dan bukannya Cina hanya kerana mereka tidak fasih berbahasa Cina ?-sumber

1 comment:

  1. bodo punya cina...ahahaaa...dah menggelabah la tu...kita tak kunjung kedai depa dah....mampus la sume cina....kau tau nasib kau kalau 13 Mei berulang...

    ReplyDelete

DARAH SATRIA

Popular Posts

Entri Malayan Fighter

SILA KLIK PIC