Pages

Followers

ENTRI TERBARU MALAYAN FIGHTER

Sunday 22 September 2013

Panas:Abu Mayat Chin Peng Akan DiSeludup Masuk Ke Tanah Melayu?? @APterkini


Desakan sesetengah pihak yang mahu abu mayat pemimpin Parti Komunis Malaya (PKM) Chin Peng dibawa pulang ke Malaysia dibimbangi akan mengguris perasaan keluarga mereka yang terkorban semasa pemberontakan parti itu berlaku.

Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Saifuddin Abdullah berkata meskipun pembakaran abu mayat Chin Peng dijadualkan pada minggu depan, namun rakyat di negara ini perlu mempertimbangkan secara rasional kesannya jika abu mayatnya itu dibawa masuk ke dalam negara.

Katanya perkara paling sukar diatasi ialah berkaitan dengan emosi dan penderitaan yang terpaksa dilalui oleh penduduk Tanah Melayu ketika PKM bermaharajalela melancarkan serangan untuk menguasai Tanah Melayu melalui kekerasan.

Rententan itu beliau meminta tidak ada pihak yang cuba mempolitikkan isu ini semata-mata untuk agenda tersendiri.

"Beliau 'Chin Peng' pemimpin PKM, di Malaysia masih ada begitu ramai keluarga yang ada kisah-kisah hitam dengan PKM.

"Membawa balik abunya itu akan mengguriskan perasaan sekian ramai orang...betul ada orang yang abu itu dibawa balik...betul- TERUSKAN MEMBACA DISINI

Khairul azwan harun cabar nizar jamaluddin Debat




Yang lebih menarik perhatian MF adalah Keberanian Khairul Azwan Harun(Wan Bro) terbukti apabila secara terbuka membuat cabaran debat kepada Nizar Jamaluddin, namun ia tidak diperkatakan ramai pihak memandangkan isu tersebut lebih terjurus kepada isu negeri. Malah boleh dikatakan tidak ramai yang berani tampil untuk bersemuka atau berhujah bersama pembangkang.- baca disini juga

              

"Saya ini ada masa sedikit, jadi... jom berdebat dengan saya sahaja," katanya kepada pemberita pada sidang media selepas menyempurnakan Majlis Penyerahan Sijil Pentauliahan Pusat Kemahiran Skim Latihan Automotif Amanjaya (SLAA) di Bangunan YBUDR Greentown, dekat Ipoh, hari ini.

Beliau mengulas jemputan pembangkang kepada pimpinan negeri untuk menyertai Debat Darul Ridzuan anjuran Pakatan Rakyat bertajuk 'Nik Aziz Rasuah Ngeh Koo Ham, Dr. Zambry Abd Kadir Kayakan Kroni - Siapa Berdusta' di Hotel Exelcior, Ipoh pada 23 Januari depan.

Khairul Azwan yang juga Ketua Pemuda UMNO Negeri Perak berkata, penganjuran debat itu sebenarnya merupakan satu lagi polimik politik pembangkang yang dilihat sudah ketandusan isu.

"Saya fikir debat ini jika boleh memberi manfaat untuk tujuan pembangunan, kesejahteraan rakyat tak apa.

1 comment:

  1. We struggle without boundaries. Curi abu tu dan lupuskan

    ReplyDelete

DARAH SATRIA

Popular Posts

Entri Malayan Fighter

SILA KLIK PIC