Pages

Followers

ENTRI TERBARU MALAYAN FIGHTER

Thursday 5 December 2013

3-1 Harimau Muda tundukan FC Ryuku Dari Jepun (video)



Mungkin ini sinar baru buat peminat HARIMAU MELAYA,yang akan bakal dibarisi pemain pelapis daripada Harimau MUDA,sebelum ini kita dikecewakan dengan permainan hambar oleh skuad jagaan Rajagopal,tetapi dengan kelibat yang lebih bersemangat yang ditunjukkan nak muda daripada Harimau MUDA skuad yang di terajui oleh Ong kim Siew mungkin memberi sedikit harapan bagi menghidupkan kembali SKUAD UTAMA HARIMAU MELAYA!!!


Tahniah buat pasukan Harimau Muda yang telah menewaskan FC Ryuku (3-1) pada perlawanan persahabatan antarabangsa sebentar tadi! Semoga maju jaya kepada skuad bimbingan Datuk Ong Kim Swee di Sukan SEA 2013 Myanmar! -AstroArena

Saksikan sorotan perlawanan Harimau Muda lwn FC Ryukyu di sini.

2 comments:

  1. Terima kasih kpd saudara atas posting ini pasal kemenangan Harimau Muda malam tadi. Tahniah kpd sekalian wira negara. Saya hanya nak komen bahawa score 3-1 tidak berapa mencerminkan hakikat skill dan permainan team kita: (1) terlalu banyak kali kita hilang kawalan bola - tak boleh milik bola lama (2) shooting di depan gol tidak tepat - banyak peluang dibazirkan (3) formation dalam gerakan tak cukup teratur dan serasi.

    Malaysia tidak ada jalan lain dpd mengkaji dan mencontohi style Tiki Taka. 20 tahun dulu Sepanyol tak pernah dapat maju lebih dpd. peringkat quarter finals dalam tournament Eropah sebab pemain2 dpd negara Eropah Utara lebih tinggi dan physical banding dengan orang Sepanyol. Maka dilaksanakan program dan taktik Tiki Taka ke seluruhan Sepanyol, baru terjadinya kualiti bola-sepak Sepanyol yang terbukti hari ini. Soalannya: Kenapa Malaysia kita tak mampu buat lebih baik?

    http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=lGuaQ1khn2k

    ReplyDelete
  2. Thank atas komen anda,benar bnyk persoalan yang masih membelenggu skuad negara,MF juga berharap FAM atau badan2 berkenaan lebih effective dalam menaikkan serta meningkatkan mutu bola sepak tanah air kita..

    ReplyDelete

DARAH SATRIA

Popular Posts

Entri Malayan Fighter

SILA KLIK PIC