Pages

Followers

ENTRI TERBARU MALAYAN FIGHTER

Tuesday 3 December 2013

Takrif Elektrik Meningkat 2014 , Rakyat Terbeban!!!



Heboh satu Malaysia dengan isu paling hangat buat masa kini dengan kenaikan takrif elektrik,dikatakan peningkatan yang dilakukan adalah kerana terdorong dengan berberapa faktor.

pengumuman Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air, Datuk Seri Dr Maximus Ongkili bahawa TNB akan menaikkan Tarif Elektrik sebanyak RM4.99 di Semenanjung Malaysia serta Sarawak, Sabah dan Wilayah Persekutuan Labuan sebanyak 16.9 peratus atau sebanyak 5 senberkuatkuasa pada 1 Januari 2014.

"Empat faktor yang mendorong kenaikan itu adalah disebabkan kesan penyelarasan harga gas domestik (0.51 sen/kwj); Kesan penetapan harga gas asli cecair (3.41sen/kwj), kesan penyelarasan harga arang batu (0.17 sen/kwj) serta semakan tanrif Tenaga Nasional Berhad (TNB) (0.90 sen/kwj)," Kata Menteri bertanggungjawab.

MF tidak menafikan empat faktor utama diatas memaksa TNB untuk menaikan tarif elektrik,tetapi ianya berkenaan rakyat yang akan menanggung akibat kenaikan takrif tersebut,sebelum ini dikatakan takrif elektrik tidak akan berubah,tapi kini peningkatan takrif tersebut sangat mendadak, di mana hilangnya title sebagai JUARA RAKYAT,yang sentiasa " ada" bersama rakyat?

Sebelum ini kita dihimpit dengan masalah subsidi minyak,dan juga barangan keperluan harian yang mana kos keperluan dapur semakin meningkat.Pru14 platform baru yang akan kita pertahankan,bagaimana hendak menjadi JUARA RAKYAT pilihan setiap masa,jika kos sara hidup semakin hari semakin menekan rakyat??

UMNO kena jadi HERO rakyat,tak kan nak biarkan PR(pelingkup rakyat) menerajui malaysia.MF yakin UMNO tidak akan membiarkan rakyat hidup dalam tertekan,dan MF yakin Dato Seri Najib,Perdana Menteri kita akan mencari penyelesaian kepada isu-isu tersebut dan Membawa agenda transformasi dengan baik dan tidak akan membebankan rakyat Malaysia!!!



No comments:

Post a Comment

DARAH SATRIA

Popular Posts

Entri Malayan Fighter

SILA KLIK PIC