Pages

Followers

ENTRI TERBARU MALAYAN FIGHTER

Tuesday 10 December 2013

PULAU JEREJAK DIJADIKAN KUIL BUDDHA OLEH DAPig!!!? (20 GAMBAR)

Sikap Guan Eng dan Kerajaan DAP Pulau Pinang seringkali berdolak-dalik dalam apa juga isu, sudah menjadi resam dan biasa terutamanya yang membabitkan kaum cina. Isu pertukaran nama Pulau Jerejak di Pulau Pinang kepada "Mazu Island" yang tersembunyi sejak sekian lama, Guan Eng cuba pula menyalahkan pihak lain khususnya UDA Holdings yang mempunyai kepentingan 60% ke atas pulau tersebut.






Pulau Jerejak yang mempunyai keluasan 362 hektar itu pernah dijadikan pusat tahanan penyakit kusta sejak 1930 dan didakwa kini telah ditukar kepada "Mazu Island". Bekas pejabat pegawai yang menjaga pesakit kusta didakwa telah dijadikan kuil "Mazu" (Goddess of Sea). Tempat ini sepatutnya digazetkan sebagai tapak warisan dan bukannya menjadi pusat penyembahan.



 
Walaupun Guan Eng menafikan gambar beliau bersama seorang individu yang dipercayai pengendali kuil "Mazu Island", namun banyak bukti menunjukkan keterlibatan Kerajaan DAP Pulau Pinang dalam isu ini. Malah, UDA Holdings tidak tahu menahu tentang kewujudan perkara ini. Apabila Ketua Pembangkang DUN Pulau Pinang, Datuk Jahara Hamid mendedahkan bukti di DUN Pulau Pinang yang mendakwa Kerajaan Negeri Pulau Pinang terbabit dalam pertukaran nama pulau tersebut, Guan Eng enggan menjawab malah ADUN DAP dan PKR menuntut Datuk Jahara menarik balik tuduhan tersebut.


Baca Selanjutnya: klik sini

No comments:

Post a Comment

DARAH SATRIA

Popular Posts

Entri Malayan Fighter

SILA KLIK PIC