Pages

Followers

ENTRI TERBARU MALAYAN FIGHTER

Saturday 7 December 2013

Botak Chop Otai Gangster!!



Botak Chop, Banduan Paling Banyak Kena Sebat di Malaysia

“Tangan dan kaki saya diikat, manakala kepala ditundukkan. Tidak lama kemudian sebatan pertama singgah di punggung.


“Ketika itu saya rasa seperti langit terbuka. Azabnya tidak terperi, hanya Allah yang tahu. Saya meraung, menjerit dan baru ingat Tuhan.”

Itu kata seorang bekas banduan yang dikenali sebagai Botak Chop, 53, yang meringkuk dalam penjara selama lebih 26 tahun dan disebat dengan rotan sebanyak 104 kali secara berperingkat bermula 1992 hingga 1998.

Dia yang pernah berkongsi kamar penjara dengan penjenayah kejam Botak Chin tersenarai dalam rekod Jabatan Penjara Malaysia sebagai antara banduan yang paling banyak menerima hukuman sebat.

Akibat 39 kesalahan jenayah samun bersenjata api pada 1973 dan 1974, Botak Chop dijatuhi hukuman penjara keseluruhan selama 196 tahun dan tiga bulan bermula 1974 namun dibebaskan pada 2000 selepas mendapat pengampunan.

Foto: Gambar terkini Botak Chop.

p/s: sejahat mana manusia pun,kalau dihati terdetik ingin berubah pasti akan dapat berubah,kita sebagai masyarakat harus lebih prihatin dengan memberi peluang dan ruang,tak semestinya yang jahat akan kekal jahat,yang baik akan terus baik,keadaan yang akan menentukan segalanya,mudah-mudahan kita sentiasa diberikan jalan yang baik.

No comments:

Post a Comment

DARAH SATRIA

Popular Posts

Entri Malayan Fighter

SILA KLIK PIC