Pages

Followers

ENTRI TERBARU MALAYAN FIGHTER

Wednesday 18 December 2013

Rafizi Ramli Kecut Bila Dicabar Peguam Negara!!!?



PEGUAM NEGARA CABAR RAFIZI RAMLI

Nampaknya kali ni si Rafizi Ramli kantoi pulak dengan peguam negara apa bila beliau sanggup untuk menyerahkan surat kuasa kepada Rafizi untuk memerikasa semua akaun beliau di mana mana negara yang Rafizi mahukan.

Ini sebenarnya untuk membuktikan bahawa tidak ada apa apa sogokan yang diterima tentang kes kekalahan dalam isu Pulau Batu Putih yang mana Rafizi mendakwa bahawa ada unsur unsur korupsi berhubung kes tersebut.

Apa lagi Rafizi, terima le cabaran tu kalau betul Tan Sri Gani Patail ada terima sogokan sebab selama ni pun Rafizi secara berselindung menyelongkar akaun bank pemimpin yang tidak dikenal pasti kesahihannya.Bila dah Abdul Gani Patail bagi kebenaran macam tu rasanya lebih mudah untuk Rafizi menyelongkar akaun bagi mengeluarkan bukti bukti yang dirasakan perlu.

Setiap kali menyelongkar akaun nibpasti muka Rafizi yang keluar, sejauh mana hebatnya Rafizi dalam mencari kebenaran?Atau adakah ianya hanya omongan kosong yang hanya untuk memberikan persepsi buruk terhadap kerajaan di mata masyarakat dan rakyat di Malaysia? Dengan hanya mendengar dakwaan dari bekas Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Mat Zain Ibrahim, Rafizi kononnya akan meminta kerjasama daripada polis Hong Kong untuk menyiasat ekoran dakwaan adanya transaksi yang dilakukan keatas akaun Abdul Gani disana.

Tapi sepertimana yang dikatakan oleh Gani bahawa beliau tidak akan teragak agak untuk mengambil tindakan undang undang terhadap mereka yang menuduh beliau sejak sebulan lalu juga perku dipertimbangkan kerana kalau bukti tidak menunjukkan bahawa ada unsur unsur rasuah disitu maka Rafizi sudah tentu akan menerima musibah dari apa yang beliau lakukan.

Jari sekarang kita sama sama nantikan apa akan jadi dengan Rafizi, sama ada dakwaan itu benar atau mainan politik semata mata.

No comments:

Post a Comment

DARAH SATRIA

Popular Posts

Entri Malayan Fighter

SILA KLIK PIC