Pages

Followers

ENTRI TERBARU MALAYAN FIGHTER

Friday 6 December 2013

Harap-Harap @DrNovandri Baca!! Congrate DrMiM




Makan masa juga MF nak tulis artikel ni...Tapi takpa,Pertama sekali MF nak ucapkan tahniah dan syabas kepada sahabat seperjuangan MF Dr.Novandri Hassan Basri,45.Sukarelawan dan aktivis masyarakat yang dipilih sebagai penerima Anugerah Khas Pergerakan Pemuda UMNO 2013 sempena perhimpunan agung UMNO.Tahniah Doc!!!


Kita sembang sikit berkenaan beliau,MF pasti para bloggers,facebookers,tweeteres majoriti dah sangat mengenali beliau biarpon dari kalangan PRO-UMNO/BN mahupun dari PRO-PEMBANGKANG."Owner" kepada blog Media Intelek Minda atau lebih popular dengan panggilan Dr.MiM.


Vidoe penerimaan anugerah!!



MF sebenar walaupon baru mengenali beliau,tapi dalam masa yang singkat,MF dapat mengenali beliau dengan baik sekali.Ianya sebab beliau ni mudah untuk didekati,banyak juga hasil perkenalan dengan beliau MF menimba ilmu daripada beliau.

Dia ni kan... sukar untuk MF terjemahkan dalam bahasa tulisan untuk membayangkan keperibadian beliau,yang mana kita tahu seorang yang slow n steady,mudah mesra,memang masuk kepala,senang cakap "sempoi-sempoi" macam tu...kalau ikut orang utara cakap jenis "senang buat kira".

Firstime jumpa dia,MF bayangkan seorang yang serius,skema,sekali dua pandang,macam "poyo-poyo" pon ada,sebenarnya "TIDAK",dia seorang yang Humble,slumber,lucu jugak kadang-kadang tu,cuba dekati beliau dan korang tahu dia sangat mesra.

KHIDMAT MASYARAKAT



Penglibatan beliau dalam khidmat masyarakat,sukarelawan bermula sejak tahun 2000 lagi.Atas dasar rasa tanggungjawab kepada masyarakat beliau mula menabur bakti dalam menyumbang khidmatnya sebagai Doktor untuk misi sukarelawan di seluruh semenanjung tanah air melalui 'Klinik Bergerak Pemuda UMNO Malaysia'

Pemeriksaan Amal dari rumah ke rumah

Klinik bergerak di dewan serbaguna

Membantu seorang anggota polis yang terlibat dalam kemalangan jalan raya,bahu kanan patah.


Memeriksa seorang remaja yang terlibat dengan kemalangan jalanraya.


Terlalu banyak jasa-jasa beliau untuk dikongsikan,tetapi mungkin itu serpihan-serpihan yang MF boleh kongsikan..

TRAGEDI

Paling mengejutkan MF apabila diberitakan beliau ditimpa musibah,yang mana anggota jari beliau terpaksa dipotong,kerana hancur ketika beliau terlibat dalam kemalangan bersama rakan dalam perjalanan ke KL.

Walaupon begitu,ini part paling penyentuh perasaan dan membuatkan MF salute dan respect beliau,walaupon kehilangan sedikit keupayaan ,semangat untuk mempertahankan AGAMA,BANGSA,DAN NEGARA,daripada anasir yang tidak bertanggunjawab,tidak langsung pudar,dan sehingga hari ini beliau tetap bersemangat!!!!




Anugerah yang diterima memang selayak-layaknya kepada beliau,MF mendoakan ALLAH S.W.T sentiasa merahmati,melindungi,dan mengsejahterakan kehidupan beliau bersama keluarga tercinta.Sekali lagi MF ucapkan Tahniah dan..

"THANK DOC"!!!!

p/s: cer komen tengok!!!

1 comment:

DARAH SATRIA

Popular Posts

Entri Malayan Fighter

SILA KLIK PIC