Pages

Followers

ENTRI TERBARU MALAYAN FIGHTER

Monday 27 May 2013

Azran Air Asia diminta jangan bersetongkol dengan ultra kiasu.

Seorang penulis bebas akhbar Mingguan Malaysia Ridhuan Tee Abdullah menyarankan agar syarikat penerbangan tambang murah AirAsia lebih menumpukan kepada usaha untuk menyediakan pakaian sopan kepada pramugari wanitanya dan bukan menyerang akhbar milik Umno itu.

 Tee dalam tulisannya berkata demikian sebagai mengulas kenyataan ketua pegawai eksekutif AirAsia X Azran Osman-Rani yang menyata rasa meluatnya ke atas pendirian pengarang Utusan. Tee menasihatkan Azran agar “jangan menjadi terlalulu liberal dan bersetongkol dengan ultra kiasu”. 

“Nasihat saya, jaga baik-baik syarikat tambang murah itu. Tidak perlu campur perkara di luar bidang. Kalau tak tahu lebih baik diam. “Fikirkan bagaimana cara untuk memanjangkan skirt dan menutup dada pramugari Melayu di syarikat penerbangan murah itu,” katanya dalam tulisan tersebut. Tee juga berkata beliau “muak” dengan layanan AirAsia ke atas pengerusi kumpulan Virgin Richard Branson dalam satu majlis.

 Branson dalam majlis yang didakwa berakhir dengan acara “mandi arak” itu berpakaian seperti pramugari perempuan. “Pramugari Melayu dipaksa melayan beliau termasuk mencukur bulu kakinya. Tertanya-taya saya ke mana hala tuju anak Melayu yang bekerja di sini.-utaranews.

No comments:

Post a Comment

DARAH SATRIA

Popular Posts

Entri Malayan Fighter

SILA KLIK PIC