Pages

Followers

ENTRI TERBARU MALAYAN FIGHTER

Friday 31 May 2013

PANAS:Tahniah!!! 20 ribu Pelajar Desak Zahid Hamidi Letak jawatan!!!




Zahid hari ini mengumumkan beliau akan berundur dari menerajui Kementerian Dalam Negeri setelah di desak lebih dari 20 ribu pelajar yang turun berdemo bagi mendesak beliau meletakkan jawatan serta merta.Kehadiran 20 ribu orang pelajar tersebut benar-benar membuatkan Zahid terasa hati malah menganggap tindakan demo oleh pelajar tersebut merupakan isyarat awal supaya beliau segera melepaskan jawatannya.

Haaaa macam mana puas hati ka ??? Ada yang dah tersenyum ka ??? Hihihihi alo brader , jangan pikir tindakan tak bertamadun yang kamu sokong tu mampu menggugat keupayaan Menteri Dalam Negeri yang baru ni.




Ampa semua jangan main-main lah dengan Menteri Dalam Negeri yang baru ni sebab dari pengamatan MMI sendiri beliau bukanlah seorang pemimpin yang suka kepada amaran sahaja.Malah tindakan pelajar yang turun berdemo di Putrajaya hari ini membuktikan bahawa tindakan yang dilakukan oleh pihak berkuasa setelah beliau menerajui KDN benar-benar berjaya.Kalau tidak masakan akan ada juak-juak macai bangang yang sanggup turun berdemo semata-mata nak mendesak Menteri letak jawatan ?

Ampa pernah dengar benda ni berlaku masa Hishamuddin jadi menteri KDN ????

 

PUTRAJAYA: Kira-kira hanya 20 pelajar yang menyertai perhimpunan di luar Kementerian Dalam Negeri hari ini bagi menuntut supaya menterinya, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi meletakkan jawatan. Ini berikutan rasa tidak puas hati mereka berhubung beberapa siri tangkapan ke atas aktivis pelajar dan juga pemimpin pembangkang.


Sambil berhimpun, pelajar berkenaan membawa sepanduk yang tertera “Polis untuk rakyat”, “Pulihkan imej polis” dan “Ahmad Zahid letak jawatan”.



Mereka juga menuntut Ahmad Zahid meletakkan jawatan kerana didakwa gagal bertindak secara profesional.

Antara yang hadir selepas solat Jumaat tadi adalah Pengerusi Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM) Safwan Anang yang baru dibebaskan dengan ikat jamin RM5,000 setelah dituduh mengeluarkan kenyatan berbaur hasutan.

Safwan yang ditangkap 28 Mei lalu mendakwa Zahid menggunakan jentera kerajaan demi kepentingan politik Umno-Barisan Nasional (BN).

"Tujuan memorandum hari ini diserahkan oleh kami adalah untuk menuntut Datuk Zahid Hamidi meletakkan jawatan kerana terdapat tuduhan-tuduhan bersifat politik.

"Kenapa tuduhan ini dibuat secara berpilih-pilih? Orang yang tertentu sahaja yang terlibat di bawah tuduhan menghasut. Ini telah menjejaskan imej KDN," katanya.

Selain Safwan, empat orang aktivis lain iaitu Haris Ibrahim (NGO - Asal Bukan Umno), Naib Presiden PKR, Tian Chua dan pemimpin PAS Tamrin Ghaffar turut ditangkap atas tuduhan yang sama.

"Kami rasakan Datuk Zahid telah menyalahguna kuasa dengan mengarahkan PDRM untuk turut bersekongkol membuat tangkapan dan tuduhan terpilih.

"Zahid menggunakan jentera kerajaan untuk motif politik," katanya kepada wartawan selepas sesi serah memorandum yang diterima oleh Penolong Setiausaha Bahagian Keselamatan dan Ketenteraman Awam, Abdul Hafiz.

Beliau seterusnya menempelak Zahid kerana didakwanya tidak menjalankan tugas memerangi jenayah dalam negara.

"Zahid sepatutnya memerangi jenayah bukan membuat tuduhan dan mengarahkan PDRM untuk membuat tangkapan," katanya.antarapos

Hahahaha ramai lagi wartawan dari peserta demo kihkih agaknya berapa sen puak-puak tu dapat maklumlah asal bangkang ja mesti masyukkkkk....

Kepada Menteri Dalam Negeri teruskan gerak kerja rakyat di belakang kerajaan dah lama kami menantikan tindakan agresif seperti ini.Lama sangat dah juak-juak macai ni di biarkan bebas bergayut sana sini !!-SUMBER

1 comment:

  1. Tindakan berpilih puak2 bangang ini. Mereka mahu jatuhkan Menteri KDN yg berani dan tegas memerangi jenayah. Inilah sebenarnya puak yg jadi pengkhianat bangsa dan negara.

    ReplyDelete

DARAH SATRIA

Popular Posts

Entri Malayan Fighter

SILA KLIK PIC