Pages

Followers

ENTRI TERBARU MALAYAN FIGHTER

Sunday 19 May 2013

KARPAL SINGH BESAR KEPALA DAN BERSIKAP KURANG AJAR!!




GEORGETOWN: Pengerusi DAP Karpal Singh hari ini mencadangkan supaya majlis perwakilan rakyat Dewan Negara (Senat) dimansuhkan dengan meminda Perlembagaan Persekutuan.

Beliau berkata melalui Senat, rakyat terpaksa menanggung perbelanjaan yang tidak berkepentingan.

"Ia hanya menggalakkan mereka yang telah ditolak oleh rakyat atau orang lain untuk dibawa ke Parlimen melalui pintu belakang melalui Senat memandangkan dalam undang-undang Parlimen juga termasuk Senat," kata Karpal pada sidang akhbar di sini.



Beliau berkata ruang perundangan tunggal, seperti di Singapura, adalah paling sesuai demi kepentingan awam.

Karpal, yang juga Ahli Parlimen Bukit Gelugor Bukit, berkata pelantikan Abdul Wahid Omar, Idris Jala, Paul Low Seng Kuan, Dr J. Loga Bala Mohan, Ahmad Md Hanipah Bashar dan Waythamoorthy dalam Kabinet sabagai satu penghinaan.

Beliau berkata kumpulan ini tidak memegang mana-mana kerusi sama ada di Dewan Rakyat atau Dewan Undangan Negeri, perlu dihalang daripada memasuki Parlimen melalui pintu belakang.

"Mana-mana Kabinet adalah keperluan untuk menjaga nama termasuk personaliti, integriti dan kedudukan awam yang tinggi dan penilaian yang hanya boleh dibuat melalui pilihan raya secara langsung oleh rakyat dan bukan melalui pelantikan," katanya lagi.

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pada Khamis mengumumkan senarai Kabinet yang turut meliputi Senator-senator Dewan Negara yang dilantik oleh kerajaan Barisan Nasional.

No comments:

Post a Comment

DARAH SATRIA

Popular Posts

Entri Malayan Fighter

SILA KLIK PIC