Pages

Followers

ENTRI TERBARU MALAYAN FIGHTER

Thursday 9 May 2013

Sebagai EX-Masyidul AM kenyataan NIK AZIZ harus DIKRITIK!!!



Kota Bharu - Mursyidul Am Pas Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang baru saja melepaskan jawatannya sebagai Menteri Besar Kelantan dilaporkan akan meludah muka sesiapa yang datang bertemu dengan beliau untuk berbincang mengenai perpaduan Melayu dan Islam.


"Sikit lagi boleh jadi ada Umno datang tunduk nak cari Pas pulak tu,...Saya akan ludah muka orang tu". Katanya ketika menjawab soalan media berhubung penyatuan orang Melayu.


Menurut Nik Aziz, tidak ada cara lain untuk Umno boleh bergabung dengan Pas melainkan Umno mesti buang dasar Kebangsaan dan terima dasar Islam.


Terdahulu, ketika ditanya kenapa nama Datuk Husam Musa tidak disenaraikan dalam barisan Exco Kerajaan Negeri Kelantan, Nik Aziz enggan mengulas dan berkata "Itu bukan kerja saya". 



Heboh satu Malaysia dengan kenyataan NIK AZIZ yang akan meludah pemimpin UMNO jika ingin bersatu dengan PAS...Pendapat MF sebagai ulamak yang disanjungi oleh PAS kenyataan sebegini sepatutnya tidak diunggap kerana boleh menyebabkan perpecahan yang lebih teruk pada umat islam khususnya Melayu untuk bersatu.

MF harap NIK AZIZ sedar akan apa yang diperkatakan oleh beliau dan menarik balik supaya kekuatan UMMAH orang islam MELAYU lebih akhrab dan baik.

MF rasa disebabkan oleh kenyataan beliau yang sebegini beliau dipecat oleh  SULTAN KELANTAN kerana menyebabkan kebencian sesama orang ISLAM Melayu-seterusnya baca disini...........

p/s: apa pon agenda dan ideologi kita sebagai umat islam yang sentiasa dirahmati oleh ALLAH S.W.t..harus BERSATU TEGUH...perpecahan dalam kaum seharusnya diperbaiki semula supaya anasir luar tidak mengambil kesempatan ini...

3 comments:

  1. Nik aziz bukan ulamak. Dia ustaz peringkat kampung dia je, sbb ckp Melayu pun tk pandai. I want to see how he die.

    ReplyDelete
  2. huhuh.....xpela doakan dia sdar dan berubah udah la...hehhehe

    ReplyDelete
  3. Kalau benarlah beliau seorang ulamak sejati, beliaulah yang menyokong usaha penyatuan ummah kerana sebagai muslim sejati kita dikehendaki mendamaikan antara 2 pihak yang bersengkita dan berselisihan untuk kembali kepada iman. Sifat memecah belah ialah kerja syaitan dan iblis. Sangupkah bersengkokol dengan syaitan dan iblis untuk menghancurkan umat kerana pejuangan politik. Apakah Nik Aziz sudah dirasuk oleh general iblis hingga sanggup mengeluarkan kenyataan sebegitu rupa.

    ReplyDelete

DARAH SATRIA

Popular Posts

Entri Malayan Fighter

SILA KLIK PIC