Pages

Followers

ENTRI TERBARU MALAYAN FIGHTER

Thursday 24 October 2013

Bukti Melayu Sentiasa Di tindas Dan Dikhianati!! Mesti Baca!!



1.Seperti yang kita tahu, kerajaan telah memperuntunkkan harga diskaun bagi pembelian rumah untuk Melayu Bumiputera daripada harga yang telah ditetapkan. Dan orang cina sebenarnya membeli dengan harga biasa yang ditetapkan oleh pemaju. Tetapi hakikat dan realitinya orang cina mendapat diskaun lebih murah dari orang Melayu.

2.Jika anda ada kawan cina yang baik dan rapat dengan anda, cuba tanyakan secara jujur berapa harga rumah untuk cina? adakah benar ada diskaun untuk Melayu Bumiputera? Jawapannya tidak kerana mereka sebenarnya telah buat bangsat dengan memberi harga rumah jauh lebih murah daripada harga yang ditetapkan. Dan kita boleh terima lagi kalau katakanlah pengkhianatan itu mereka buat untuk bagi fair dan sama harga dengan pembeli cina. Tetapi sebenarnya tidak dan lebih teruk, orang cinalah yang sebenarnya mendapat harga jauh lebih murah dan orang Melayu Bumiputera ditekan dengan harga yang tinggi.

3.Contoh harga rumah RM100,000. Konon harga rumah selepas diskaun 7% untuk Melayu Bumiputera adalah RM93,000, walhal jual pada cina adalah lingkungan RM80000 - RM90000. Perkara ini telah didedahkan oleh rakan admin yang pernah bekerja di bank - Arab Malaysian Merchart. Pada masa itu ada Cina datang bawak resit deposit. Rakan saya secara tegas tanya "betul ke you ada bayar developer ini deposit banyak macam ini?"

4.Nada pertanyaan rakan saya tegas dan serius. Dia kelihatan takut takut nak jawab dan akhirnya menjawab "Saya mana ada wang ini banyak, dia bikin tulis kasi saya aja, ini sebab mau tunjuk kasi you approve saya punya loan, tapi you jangan la bagitau sapa sapa.." itu lah pengalaman rakan admin yang bekerja.

5.Tapi rakan admin yang tak puas hati tetap mahu menyiasat perkara ini sebab tidak percaya orang cina sebenarnya telah mengkhianati hak dan perjanjian yang ditetapkan oleh kerajaan. Oleh itu rakan admin yang Melayu ini telah ke Danga Bay, dia membawa satu rakan cina yang rapat dan berkomplot untuk mengetahui harga rumah dan kondo untuk Melayu dan Cina.

6.Sampai sahaja disana rakan admin yang cina pergi dahulu dan SAH!!! harga diskaun rupanya memang untuk non bumi sebab itulah mereka sebenarnya mampu membeli rumah. Dan paling best, bila rakan admin Melayu ni masuk, orang cina tak peduli serta jawab pun nak tak nak serta memberikan harga yang sangat tinggi. Bila rakan cina dia masuk. Amboi, bukan main manis mereka layan! Dasar perkauman sebenarnya telah diamalkan dimana mana sahaja oleh kaum cina. tidak percaya? anda tanya rakan anda yang kerja bank untuk approve kan loan yang rapat dengan cina. Pasti mereka kata benda yang sama.

7.Jangan disalahkan kerajaan kerana anda bayangkan jelah 99% pemaju yang ada di Malaysia ini semua membuat perkara yang sama dan kerajaan telah berusaha untuk pastikan orang Melayu dapat membeli rumah dengan harga diskaun, sebarang laporan penipuan telah kerajaan cuba siasat dan tangkap. Tapi perkara ini tetap berlaku saban tahun sejak merdeka lagi. Dan antara usaha kerajaan dengan membina banyak rumah pangsa sampai la hingga hari ini. Tun Mahathir antara perdana menteri kita yang paling banyak bantu membina rumah pangsa dan teres untuk orang Melayu. Begitu juga sehingga pemerintahan PM Najib Razak juga telah melakukan benda yang sama. Tetapi ini tidak akan berakhir, kerana cina akan tetap mengkhianat dan Melayu akan tertindas.


MF Kata: Melayu PR buta hati ,buta perut!!!!

No comments:

Post a Comment

DARAH SATRIA

Popular Posts

Entri Malayan Fighter

SILA KLIK PIC