Pages

Followers

ENTRI TERBARU MALAYAN FIGHTER

Wednesday 23 October 2013

Orang Melayu di Singapore dibuli beramai-ramai oleh orang Cina (video)



Mangsa, seorang lelaki berbangsa Melayu dipotong semasa sedang beratur (queue) oleh seorang perempuan berbangsa Cina.

Mangsa mendakwa, dia keluar dari queue buat seketika untuk membeli air. Ketika itulah, seorang perempuan Cina memotong queue dan mengambil tempatnya.

Satu pergaduhan kecil telah tercetus di mana, akibat perasaan marah yang amat sangat, lelaki Melayu tersebut bertindak meludah muka perempuan Cina berkenaan.


Sepertimana kebiasaannya di Singapore, orang2 Cina lain yang turut berada di tempat kejadian tanpa usul-periksa, bertindak menyebelahi perempuan Cina itu.

Sebagaimana yang boleh dilihat dalam video, ada sesetengah daripada mereka, merakamkan kejadian yang berlaku dengan hand phone masing2.

Ini telah menambahkan lagi kemarahan lelaki Melayu terbabit.

Mangsa, lelaki Melayu kemudiannya dihalang daripada menaiki sebuah bas oleh penumpang2 bas yang majoritinya berbangsa Cina.

Kesimpulannya: Di Singapore, sekiranya orang Melayu dibuli, dianiaya dan dizalimi, tidak ada sesiapa yang akan tampil ke hadapan untuk membantu mereka.

Bahkan, orang2 Cina yang ada, akan dengan secara spontan, berpakat untuk terus menekan dan membuli orang Melayu terbabit.

Tolong hebahkan kejadian ini, buat pengajaran untuk orang2 Melayu di Malaysia supaya tidak mengambil mudah dengan kelebihan yang mereka miliki di tanahair sendiri.

Nota: Video turut disertakan bersama dengan artikel.-->>klik sini

No comments:

Post a Comment

DARAH SATRIA

Popular Posts

Entri Malayan Fighter

SILA KLIK PIC