Pages

Followers

ENTRI TERBARU MALAYAN FIGHTER

Thursday 17 October 2013

HAKIM MAHKAMAH MALAYSIA BODOH-ABBY ADABI ??



Isnin lalu, 14 Oktober memberikan berita gembira kepada seluruh umat Islam di Malaysia apabila Mahkamah Rayuan Putrajaya memutuskan kalimah Allah S.W.T hanya hak mutlak agama Islam.

Isu kalimah Allah S.W.T ini menjadi isu berbangkit sejak beberapa tahun ini yang dibawa khas oleh parti pembangkang, Pakatan Rakyat.

Setelah keputusan diperolehi, masih lagi ada pihak-pihak tertentu yang tidak berpuas hati dengan keputusan muktamad yang dikemukakan oleh mahkamah.

Salah seorangnya adalah ‘Ustazah’ Abby Abadi yang dilahirkan dalam parti PAS, parti di mana yang dipimpin oleh presiden, Datuk Seri Abdul Hadi Awang, yang juga punyai pendirian penggunaan kalimah suci itu oleh golongan Kristian boleh diizinkan.

Dalam lama sosial Twitternya, Abby Abadi menyokong kenyataan pengikut-pengikutnya yang mengatakan institusi Mahkamah di negara ini adalah bodoh dalam menentukan rayuan majalah mingguan Katolik, The Herald, untuk mengguna pakai kalimah Allah S.W.T.




Selain itu, Abby Abadi turut menyokong keadaan di negara-negara Arab membolehkan kalimah Allah S.W.T diguna pakai oleh penganut agama lain yang seharusnya diamalkan juga di Malaysia.

Keadaan ini akan mewujudkan situasi pergaduhan sesama rakyat di Malaysia selain menampakkan Abby Abadi sebagai batu api dalam menyemarakkan pertelingkahan antara kaum dan agama di negara ini.-sumber




MF KATA: tak tahu apa nak jadi dengan ABBY ni,ilmu cuma sejengkal tapi belagak melebihi daripada orang yang mahir dalam bidang guaman.Yang paling tidak dapat diterima akal,boleh pulak dia pertikaikan keputusan mahkamah? dia ni betul2 belajar agama untuk mencari keredahaan illahi ke,atau sekadar menggunakan agama untuk publisiti murahan sahaja.Wahai abby berpijak pada bumi yang nyata jangan bagi orang menyumpah ko....

5 comments:

  1. Bila orang bodoh/jahil ingin menunjukkan kepandaiannya, maka terserlahlah kebodohan dan kejahillannya...

    ReplyDelete
  2. abby abavi ni kalau x tau jangan cakap.... g lah blaja lagi... kita boleh memeranginya jika kita rasa ianya memudharatkan kita... bangsa kita, agama kita.

    ReplyDelete
  3. Kalaulah kalimah Allah boleh digunakan oleh Penganut Kristian,maka persoalannya ISA itu siapa bagi penganut Kristian...???

    ReplyDelete
  4. Salam buat semua sahabat.....cuba perbetulkan orang dgn cara yg berhemah.....Mengenai kalimah Allah, semuanya perlu tahu bahawa Allah adalah Tuhan semesta alam. Fahami surah Al fatihah - penghulu segala surah & surah wajib dibaca ketika solat dengan sebutan & tajwid yang betul. Jgn kerana seronok mengutuk orang akidah kita yang terlari dari paksi.

    ReplyDelete

DARAH SATRIA

Popular Posts

Entri Malayan Fighter

SILA KLIK PIC