Pages

Followers

ENTRI TERBARU MALAYAN FIGHTER

Friday 29 November 2013

Anwar Ibrahim Temberang Perwakilan Kongres Khas PKR Nasional??Tapi Masih Ramai Yang Bangang!!


http://iklansticky.com/hop.php?ref=sham87
 KLIK PHOTO


'Kaki Temberang No. 1 Negara' jelas memperbodohkan para perwakilan Kongres Khas PKR yang berlansung Ahad lepas di Shah Alam.

Menurut laporan yang dipetik dari Malaysia Today, Anwar dengan sinis menyindir UMNO


“Dasar Ekonomi Baru (New Economic Policy), Hidup Melayu. Which Malays? I choose 170,000 paddy planters, you choose Syed Mokhtar.”
Khabarnya, ucapan Anwar itu mendapat tepukan bergemuruh dari para perwakilan.

Malang bagi para perwakilan berkenaan kerana alpa untuk membaca Laporan Ketua Audit Negara (m.s 31), seperti berikut;




Bolehkan Anwar bantu pesawah padi di Selangor kalau 'Tabung Amanah Program Pengurusan Berpusat Padi Negeri Selangor' berbaki RM000,000.00?

Apa Bodoh sangat ke Nuar ni... Syed Mokhtar Bukhari Sila [ baca sini ] melalui Tradewinds berjaya memiliki kepentingan ekuiti di dalam Bernas sebanyak 72.57% bersamaan dengan RM526 juta tunai dari pasaran saham terbuka. Sebagai sebuah syarikat strategik didalam membekalkan beras negara, perlahan-lahan telah dikuasai oleh sebuah firma Hong Kong, Wang Tak Co Ltd. Mereka telah menguasai saham Bernas di pasaran terbuka sebanyak 147.51 juta saham atau 31.36 peratus daripada keseluruhan 470,402 juta saham Bernas.

Sebelum ini Wang Tak Co Ltd (WTCL) mula membeli saham Bernas sejak dari 2003 secara berperingkat bermula dari empat ke lima peratus dan pada 2009 mereka telah menguasai lebih dari 30 peratus. Ini bermakna WTCL mengambil masa selama 7 tahun untuk menguasai sebuah syarikat strategik negara ini yang memonopoli sepenuhnya pengimportan Beras dan pembekalan Beras untuk rakyat negara ini yang rata-rata makanan ruji mereka adalah beras. SALAH? Sepatutnya kita berterima kasih kepada Syed Mokhtar kerana berjaya memgembalikan BERNAS kepada negara.


Seterusnya

1 comment:

  1. Anu war pedulik apa mokhtar berjaya mcm tu. Dia rela bangsa lain pegang sebab dengki sesama melayu. Sepatutnya kita bangga ada juga wakil melayu dalam orang terkaya malaysia tapi dia ni memang dengki tahap sial

    ReplyDelete

DARAH SATRIA

Popular Posts

Entri Malayan Fighter

SILA KLIK PIC