Pages

Followers

ENTRI TERBARU MALAYAN FIGHTER

Wednesday 20 November 2013

PAS Penang Dah Kena Kencing Baru Nak Sedar Kecian Sungguh!!!!!!



PETALING JAYA: PAS Pulau Pinang akan mengkaji kembali kedudukannya dalam Pakatan Rakyat Pulau Pinang jika tidak lagi diperlukan dalam kerajaan negeri, demi memelihara prinsip dan maruah perjuangan.

Menurut Timbalan Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang, Mohd Fauzi Yusof, PAS Pulau Pinang akan menarik diri serta meletak jawatan dalam beberapa tawaran jawatan, portfolio dan posisi jawatan tertentu dalam kerajaan negeri jika tuntutan dan ketetapan ini tidak diambil serius oleh pihak kerajaan negeri dan Majlis Pakatan Rakyat.

Katanya, PAS mahu kerajaan negeri memberi kuasa penuh tanpa sebarang campur tangan yang tidak wajar kepada Yang Dipertua Majlis Agama Islam Negeri Pulau Pinang (MAINPP) sekarang (Datuk Mohd Salleh Man) untuk mengemukakan makluman keputusan cadangan lantikan Ahli-ahli Majlis MAINPP serta mana-mana portfolio atau Lembaga Pengarah dalam mana-mana agensi atau anak syarikat dibawah Majlis Agama Islam Negeri Pulau Pinang.

Katanya, PAS mendakwa terdapat campur tangan yang tidak sewajarnya dari pihak Exco Kerajaan Negeri untuk menetapkan Ahli-ahli Majlis MAINPP serta Pengerusi dan Ahli-ahli Lembaga Pengarah anak-anak syarikat MAINPP untuk sesi akan datang.

“Jika benar, ianya adalah satu tindakan yang bertentangan etika dansemangat Pakatan Rakyat. Tindakan campur tangan ini sangat dikesali,” kata beliau dalam satu kenyataan kepada media

Menurut Mohd Fauzi, mesyuarat Badan Perhubungan PAS Negeri P Pinang pada 14 November 2013 lalu yang dipengerusikan sendiri oleh Pesuruhjaya PAS Pulau Pinang Mohd Salleh Man telah mendesak menambah bilangan Ahli Majlis MPPP & MPSP untuk kuota PAS Pulau Pinang dari dua orang setiap PBT kepada 4e mpat orang setiap PBT.




“Perlantikan Ahli Majlis MPPP & MPSP untuk kuota PAS ini hendaklah dilantik dengan cadangan dan persetujuan PAS Pulau Pinang,”katanya lagi.

Beliau menambah PAS Pulau Pinang hendak diberi kuasa penuh untuk memilih dan melantik JKKK di kawasan DUN/Parlimen yang ditandingi PAS (6 DUN, 2 Parlimen).

“Kami difahamkan bahawa terdapat lantikan JKKK di kawasan yang ditandingi PAS dibuat secara terus kepada individu terlibat tanpa persetujuan dan perbincangan melibatkan pihak PAS Kawasan. Tindakan ini juga melanggar etika Pakatan Rakyat,” katanya sambil menyesali dengan apa yang berlaku.
Campur tangan yang tidak wajar

Katanya lagi, PAS juga mahu kerajaan negeri memperuntukkan kuota mewakili PAS bagi lantikan Ahli Lembaga Pengarah dalam anak-anak syarikat milik/berkaitan Kerajaan Negeri (GLC).

“Sehingga kini, tiada mana-mana lantikan yang dibuat mewakili PAS dengan persetujuan PAS Pulau Pinang. Tindakan ini juga tidak menggambarkan semangat kerjasama Pakatan Rakyat,” tegasnya lagi.

Moha Fauzi berkata PAS Pulau Pinang bimbang dengan campur tangan yang tidak wajar oleh pihak kerajaan negeri terhadap MAINPP akan menyebabkan berlakunya ‘Pertindihan Kuasa’ yang akan mengganggu kelancaran pentadbiran dan organisasi MAINPP yang dilantik oleh Yang Dipertuan Agong.

“Walaupun PAS Pulau Pinang hanya memiliki satu kerusi DUN, ia tidak bermakna suara, sumbangan, khidmat dan profesionalisma PAS di Pulau Pinang dipinggirkan,” katanya lagi.

Oleh itu katanya PAS Pulau Pinang hendaklah dilibatkan dalam apa-apa perbincangan dasar dan polisi yang hendak dirancang oleh kerajaan negeri sebelum ia dilaksanakan.

“Perbincangan tersebut hendaklah melibatkan organisasi, bukan secara individu. Hal ini amat perlu kerana ahli-ahli PAS, penyokong dan pendokong PAS tidak mengizinkan PAS dilihat seperti boneka rakan Pakatan Rakyat terutamanya di P Pinang,” katanya.

Beliau berharap sebarang perlantikan politik terhadap mana-mana jawatan, portfolio, posisi dalam kerajaan negeri yang melibatkan kuota PAS mahupun pimpinan atau mana-mana ahli PAS, mestilah dengan perbincangan dan persetujuan PAS Pulau Pinang.

“ Jika tidak, PAS Pulau Pinang tidak mengiktiraf penglibatan individu tersebut sebagai mewakili parti dan akan mengambil tindakan keatas individu berkenaan, serta menganggap tindakan ini sebagai mengenepikan PAS Pulau Pinang,” ujarnya.

KAH..KAH..KAH...

Bukan Pembangkang (BN) yang tak tahan, tapi PAS yang dalam pakatan sendiri yang tak tahan....

Selepas 5 tahun, akhirnya terkeluar juga "RAHSIA" KERAjaan Paling Telus dan Berintergriti Amalan DAP...

KAH...KAH...KAH...

Campurtangan Dalam Perihal agama pula tu, ooh lupa....Tok Guru Tokong Lim Guan Eng MAHA tahu dan MAHA serba boleh. PUIHHHH!!!!!!!

Tak sabar nak tahu RESPON TOK GURU TOKONG PULA....

Kepada Kepimpinan PAS P. Pinang, tahniah la....

Akhirnya korang sedar juga walaupun lewat selepas 5 tahun. Janji SEDAR daripada langsung tak sedar.

HIDUP MELAYU, DEMI ISLAM

ALLAHU AKHBAR
 

No comments:

Post a Comment

DARAH SATRIA

Popular Posts

Entri Malayan Fighter

SILA KLIK PIC