Pages

Followers

ENTRI TERBARU MALAYAN FIGHTER

Friday 22 November 2013

KEJAM: Wanita Ditetak ketika Mengeluarkan Duit Di Mesin ATM!!

Wanita Kena Tetak Dalam Kiosk ATM
klik photo

KEJAM! Itulah yang boleh disimpulkan setelah melihat video di bawah.

Dalam kejadian yang berlaku jam 7.10 pagi di Bangalore, India tiga hari lalu ini, seorang pengurus bank wanita ditetak dengan parang oleh seorang perompak di dalam sebuah kiosk ATM yang terletak cuma 50 meter dari balai polis.

Jyothi Uday, 44, ditetak di kepala selepas enggan mengeluarkan wang dan memberikannya kepada perompak yang turut bersenjatakan pistol.

Selepas menetak Jyothi, penyerang yang dirakam dengan jelas dalam CCTV kelihatan mengelap parangnya dengan kertas. Dia turut membuka beg milik mangsa dan mencuri dompet serta telefon bimbitnya.

Jyothi terlantar berlumuran darah lebih tiga jam sehinggalah dua kanak-kanak yang hendak ke sekolah terlihat darah mengalir keluar dari kiosk ATM berkenaan.

Dalam pada itu, para pekerja Bank Corporation di tempat Jyothi bertugas berasa pelik apabila dia tidak muncul sehinggalah jam 8.15 pagi sedangkan dia sepatutnya memulakan kerja jam 7.15 pagi.

Panggilan telefon kepada Jyothi berdering namun dimatikan. Cuma dua jam kemudian barulah masing-masing mengetahui kejadian sebenar daripada pihak polis.

Menurut doktor yang merawat, kecederaan dialami terlalu parah hingga mengakibatkan bahagian kanan badan Jyothi kini mengalami lumpuh. Dia yang mengalami kecederaan di kepala, bahu dan hidung masih menerima rawatan lanjut di hospital.

Walaupun kejadian ini berlaku di luar negara, semua pihak perlu berhati-hati agar tidak mengalami kejadian serupa. Maklumlah, kebanyakan kiosk ATM sememangnya dilengkapi kamera CCTV tetapi tidak semua menempatkan pengawal keselamatan berhampiran mesin ATM yang digunakan orang ramai tanpa mengira waktu-sumber




p/s: Walaupon kejadian ini bukan di MALAYSIA,tetapi banyak kes juga macam ni yang terjadi di MALAYSIA jadi kepada wanita terutamanya,berhati-hati lah,pilih waktu yang sesuai dan selamat untuk mengeluarkan duit melalui Mesin ATM

3 comments:

  1. Nasib baik kat India, kalau kat Malaysia sudah pasti perompak itu mendapat pembelaan dari peguam & NGO pakatan

    ReplyDelete
  2. Kenapa laa dia pasang pintu jenis mcm tu....

    ReplyDelete
  3. Nasib baik nenek tu hidup lagi. Bodoh punya perompak.

    ReplyDelete

DARAH SATRIA

Popular Posts

Entri Malayan Fighter

SILA KLIK PIC