Pages

Followers

ENTRI TERBARU MALAYAN FIGHTER

Tuesday 26 November 2013

Kalau Dibiarkan Lagi Rosak Imej Negara!!!

http://iklansticky.com/hop.php?ref=sham87
KLIK PHOTO


Semakin Banyak Warga Asing Minta Sedekah & Berjualan di Traffic2 Light

Diatas sikap pemurah warga kita ... warga asing sekarang benar2 bijak menggunakan kesempatan di tanahair kita yang aman makmur ini ....


Bukan niat nak mempertikaikan cara mereka mencari rezeki,tetapi perkara-perkara macam ni melibatkan imej dan boleh merosakan padangan dari luar terhadap negara.Kita boleh lihat sendiri,dan mungkin pembaca-pembaca sendiri pasti ada yang terserempak dengan golongan-golongan ni.Mereka bukan datangnya daripada orang malaysia padahal daripada Pakistan,kemboja,dan berberapa buah negara lain yang mana datang mencari perkejaan di Malaysia.


"Pakistan! Pakistan! .... Dua ringgi ... lima ringgi" ....

Tahukah anda ... mereka2 ini didalangi olih 'sindiket tertentu' ....

Kalau tak percaya ... cuba anda lihat semasa dia datang & pulang ... yg dihantar olih kereta atau van ... yg akan menurunkan & mengambil mereka disimpang-simpang jalan ini.Memberi wang, atau membeli barang-barang mereka,sama juga seperti kita menggalakkan perbuatan mereka.

Apa kata ... mulai sekarang, kita sergah sikit perbuatan mereka ini ,yang akan memberi imej buruk kepada pelancong-pelancong  luar, sempena 'Tahun Melawat Malaysia 2014.Tidakkah itu memberi kesan kepada sektor Perlancongan Kita??

MF harap Pihak kerajaan akan mengambil tidakkan yang serius dalam membendung kegiatan seperti ni,apa yang lebih penting adalah dengan membenteras dalang-dalang yang merancang sendiket peminta sedekah!!!

cc:VAT 69 (FB)

No comments:

Post a Comment

DARAH SATRIA

Popular Posts

Entri Malayan Fighter

SILA KLIK PIC