Pages

Followers

ENTRI TERBARU MALAYAN FIGHTER

Thursday 7 November 2013

BERNAZAR BERJALAN KAKI DARIPADA KUANTAN KE SHAH ALAM. PAHANG MENANG PIALA MALAYSIA



Berbekal wang tunai RM60, sehelai kain pelikat, dua jersi Pahang dan dua seluar sukan, seorang pengawal keselamatan berjalan dari Masjid Negeri ke Stadium Shah Alam bagi membayar nazar selepas Pahang menjuarai Piala Malaysia, Ahad lalu.



Abdul Majid Abdul Hamid, 57, yang diiringi rakannya, Abdullah Othman, 51, memulakan perjalanan jam 6.45 pagi tadi. Dia menjangkakan sampai ke Stadium Shah Alam pada 12 November ini. Sumber Metro



Gamak berapa jarak daripada Kuantan ke Shah Alam? lebih kurang jaraknya adalah dalam 275km kalau di google map dan dianggarkan mengambil masa lebih kurang 3 jam 54 minit itu kalau naiki kenderaan. Kalau berjalan kaki? mahu berapa hari? penat oit :) Apapun kita tunggu sahaja ketibaan belilau di Shah alam nanti pada 12hb Nov. 2013 nanti.

MF-Tak mampu nak bernazar bende yang bukan-bukan....Moralnya kalau sudah bernazar kenalah ditunaikan tak buat nanti menanggung dosa pulak. Apapun tabik juga kat pakcik nie anda memang hebat tahniah.

Wassalam, Wa'allahhualam.

1 comment:

  1. Pernah jln 150km, pikul beg mknn dlm tin, air minum, beras, khemah tidur dlm masa 4 hari. Sehari hampir 40km. Jln siang je, mlm rehat.

    ReplyDelete

DARAH SATRIA

Popular Posts

Entri Malayan Fighter

SILA KLIK PIC