Pages

Followers

ENTRI TERBARU MALAYAN FIGHTER

Thursday 7 November 2013

Kenyataan Karpal Tidak Berasas, Fikir Dulu Sebelum Cakap – Tuan Ibrahim



PETALING JAYA: Ketua Penerangan PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man menyifatkan kenyataan Pengerusi DAP Karpal Singh yang mencadangkan parti politik berasaskan kaum dan agama dibatalkan pendaftaran sebagai tidak berasas, serius dan membahayakan.

“PAS amat kesal dengan kenyataan yang tidak berasas ini, yang memperlihatkan betapa Karpal tidak memahami perjuangan PAS.


“Apakah bahaya perjuangan PAS bagi masyakarat majmuk di Malaysia?

“Nilailah sendiri pada PAS yang memerintah Kelantan lebih 23 tahun, Terengganu pada tahun 1999 dan Kedah pada 2008 dari segi perpaduan kaum dan menjaga hak Islam dan bukan Islam. Apakah ada golongan bukan Islam yang disisihkan?,” soal Tuan Ibrahim.

Beliau berkata, kenyataan tersebut tidak sepatutnya keluar dari mulut pemimpin Pakatan Rakyat dalam suasana rakyat mulai yakin dengan kepimpinan Pakatan Rakyat.

“Karpal sepatutnya lebih bijak sebelum mengeluarkan kenyataan yang boleh menjejaskan hubungan baik dalam Pakatan Rakyat serta sokongan rakyat selama ini,” katanya.

Menurut beliau, kenyataan sebegini juga merugikan DAP secara amnya.

Sehubungan itu, Tuan Ibrahim berkata, PAS menyerahkan kepada kepimpinan DAP untuk mengambil tindakan terhadap Karpal berhubung kenyataan tersebut.

“Di atas nama parti, PAS membantah keras kenyataan beliau (Karpal),” katanya.

Karpal pada Selasa mencadangkan parti politik atau persatuan yang berasaskan kaum dan agama dibatalkan pendaftaran atau diubah suai agar boleh disertai oleh semua rakyat tanpa mengira batasan kaum dan agama.

Beliau berkata cara tersebut merupakan jawapan kepada konsep perpaduan yang menjadi amalan selama ini.

“Masanya sudah tiba bagi semua parti berasaskan kaum dibatalkan pendaftarannya termasuk, malang sekali, PAS, kita perlu bersikap praktikal jika kita mahukan sebuah negara yang bersatu-padu,” kata Karpal. – Mstar.

2 comments:

  1. Saudara Blogger

    Maaf posting saya mungkin tak relevan dengan tajuk, tapi penting diketahui ramai khas oleh pemimpin Umno.

    CINA TETAP CINA

    Saya baru terbaca satu artikel dalam Utusan Malaysia oleh Datok Ahmad Faris bin Abdul Halim - beliau mengulas berkenaan PRK DUN Sg Limau Kedah.

    Beliau mendedahkan :

    1. Pada PRU13 hanya 180 cina (10% dpd 1800) undi BN .... BN Kalah.
    2. Semasa kempen PRK Sg Limau - penglibatan MCA/Gerakan macam " nak tak nak saja " atau sekadar " melepaskan batuk di tangga ".
    3. Sambutan cina Sg Limau hangat sekali bila Lim Kit Siang turun padang, dan sangat dingin bila pemimpin MCA/Gerakan turun.

    Saya tak tahu siapa tipu siapa. Adakah Muhyidin tipu cina atau cina tipu Muhyidin. Tetapi saya berani kata yang kena tipu adalah Muhyidin, yang nampak bodoh adalah Muhyidin. Rupa-rupanya pengundi cina lebih cerdik daripada Muhyidin.

    Walau pun Muhyidin beri 2.4juta kpd sekolah cina, namun hati cina tetap cina yang tak dapat dibeli dengan 2.4juta. Wang mereka sapu tetapi sokongan tetap juga kepada DAP.

    Najib dah terkena (tertipu) pada PRU13. Di Klang 60ribu cina turun sambut Najib. Najib senyum sampai ke telinga gah beritahu satu negara " orang cina dah kembali kepada BN ". Tetapi pada lewat tengah malam keputusan PRU13, Najib dengan bermuka sardin, bermuka tempe memberi tahu satu dunia " Tsunami cina menyebabkan BN hampir kalah ".

    Baik Muhyidin mahu pun Najib. Tak serik-serik masih juga percaya kepada cina, masih juga nak pujuk cina, kalau pujuk free lantak lah, tapi ini pujuk dengan berjuta-juta RM ... sakit hati dan semakin meluat orang melayu kepada Umno.

    Kalau Najib dan Muhyidin mahu orang melayu terus mempertahankan Umno pada PRU14, renti kan lah " kerja bodoh " itu. Saya berani berkata DALAM PRK CINA AKAN ADA RAMAI JUGA YANG UNDI BN, TETAPI BILA DALAM PRU ... SORRY LA BRO NAJIB DAN MUHYIDIN... KERANA MEREKA MAHU DAP MENGGANTIKAN UMNO.

    Saya nak ingatkan Najib dan Muhyidin, YANG MAHU UMNO TERUS MENJADI PEMERINTAH ADALAH ORANG MELAYU ... MAKA BERI LAH PERHATIAN KEPADA ORANG MELAYU.

    Sesungguhnya kenyataan NAJIB MENGUCAPKAN TERIMA KASIH KEPADA PENGUNDI CINA kerana mengundi BN pada PRK Sg Limau ... adalah menafikan sumbangan undi orang melayu kepada Umno. Cukup cukup lah ... kerana PRU14 belum tentu cina yang sama akan undi Umno sekali lagi.

    Ana Muslimah

    ReplyDelete

DARAH SATRIA

Popular Posts

Entri Malayan Fighter

SILA KLIK PIC